Ga naar inhoud

[Javascript] Coderen van wachtwoord


Aanbevolen berichten

Bij de Hackmechallenge heb ik gezien dat je een wachtwword kan coderen. Ik weet nu hoe je het kan decoderen: <script language=JavaScript>document.write(unescape("%74%68%69%73%20%69%73%20%65%61%73%79"));</script> Maar nu zoe ik graag mijn eigen wachtwoord voor mijn site ook zo coderen. Ik probeerde het zo om te zien wat het gecodee4rde wachtwoord zou zijn: <script language=JavaScript>document.write(escape("wachtwoord"));</script> Maar dit werkte niet. er komt gewoon wachtwoord te staan en geen cijferreeks. [mod-edit]Duidelijke titels graag.[/mod-edit] [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-06 11:54 ]
Link naar reactie
misschien moet je dat javascript boek van je eens raadplegen :wink: je zal dan zien dat escape een url-geencodeerde kopie van de tekenreeks waarmee je de functie voorziet retourneert. de string "wachtwoord" behoeft dus geen encoding. je kunt zelf een (simpel) encryptie algoritme schrijven of een bestaande in js implementeren.
Link naar reactie
door na te denken en niet bang te zijn iets op te zoeken. je hebt vast wel eens de charAt() methode van String gebruikt, je weet dan dat deze het karakter in een tekenreeks retourneert die zich op de (aan deze methode) meegegeven index bevind. er bestaat ook nog eens een methode charCodeAt() deze retourneert niet het karakter zelf maar de (uni-)code waarde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...