anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Delen Geplaatst: 6 april 2002 Bij de Hackmechallenge heb ik gezien dat je een wachtwword kan coderen. Ik weet nu hoe je het kan decoderen: <script language=JavaScript>document.write(unescape("%74%68%69%73%20%69%73%20%65%61%73%79"));</script> Maar nu zoe ik graag mijn eigen wachtwoord voor mijn site ook zo coderen. Ik probeerde het zo om te zien wat het gecodee4rde wachtwoord zou zijn: <script language=JavaScript>document.write(escape("wachtwoord"));</script> Maar dit werkte niet. er komt gewoon wachtwoord te staan en geen cijferreeks. [mod-edit]Duidelijke titels graag.[/mod-edit] [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-06 11:54 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 misschien moet je dat javascript boek van je eens raadplegen :wink: je zal dan zien dat escape een url-geencodeerde kopie van de tekenreeks waarmee je de functie voorziet retourneert. de string "wachtwoord" behoeft dus geen encoding. je kunt zelf een (simpel) encryptie algoritme schrijven of een bestaande in js implementeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Het enige wat je moet doen als je alle characters wil "escapen" is de ascii waarde van deze chars pakken, omzetten naar hexadecimale notatie en er "%" voor zetten. En dat is met een simpele functie zo gedaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Ok hoe maak ik er dan een ascii code van Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 door na te denken en niet bang te zijn iets op te zoeken. je hebt vast wel eens de charAt() methode van String gebruikt, je weet dan dat deze het karakter in een tekenreeks retourneert die zich op de (aan deze methode) meegegeven index bevind. er bestaat ook nog eens een methode charCodeAt() deze retourneert niet het karakter zelf maar de (uni-)code waarde. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen