Ga naar inhoud

Netgear WNDR4300?


anoniem

Aanbevolen berichten

Oscar: Ik heb/had geen haast en ook de gebruiksaanwijzing gedownload en gelezen met name blz. 85 en 86. Maar de instellingen worden niet onthouden. Tussen 2 haakjes ik heb internet (draadloos), op een PC Win7PRO en een Imac, de bedoeling was om het zendvermogen te verlagen om te kijken hoe laag ik kan gaan.
Link naar reactie
Voor draadloos internet, is het juist van belang dat het wifi signaal van de router zo sterk mogelijk is. Hoe sterker het signaal des te stabieler de (draadloze) verbinding. Dat is vooral bij het downloaden en streaming video enorm van belang, ik zou zeggen gewoon zo laten. 'If it ain't broke, don't fix it" Zorg gewoon voor een goede beveiliging (veiligheids sleutel, password) op je router, dan kunnen de buren niet stiekem meeliften op jou router, stiekeme toegang e.d.Als je het signaal gaat verzwakken, wordt het Wifi signaal nog kwetsbaar voor storingen. Want het spectrum waarin Wifi routers werken, is ondanks de verschillende kanalen niet zo groot, In woonwijken neemt het gebruik van draadloze router enorm toe, ofwel het wordt steeds drukker in het Wifi spectrum. daarom is het van belang dat je de router altijd laat werken op volle vermogen, anders wordt jou Wifi signaal weggerukt door de buren, die hun router wel op vol vermogen laten staan.. . Wanneer je de router hebt ingesteld, is het wel de bedoeling dat hij (standby) aan blijft staan. zodra je hem uitzet gaan de instellingen verloren. zo'n router gebruikt ongeveer net zo veel als een digitale elektrische (wekker) klok.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...