Ga naar inhoud

Dreamweaver...Behavior gebruiken in link


anoniem

Aanbevolen berichten

He hallo mensen, loop een beetje vast met het volgende. Ik wil graag een behavior toepassen op een link naar een andere pagina. Bij het aanklikken van de link wil ik graag dat de pagina geopend word op een bepaalde grote. Maar nu lukt het niet echt en weet niet precies wat ik fout doe. Als eerste selecteer ik de tekst voor de link, koppel deze aan de htm pagina, zet de target op _blank. Ga naar Tag en klik op Behaviors en kies voor Open browser window Vul de windows width en height in en klik op ok. Als ik hem dan wil testen zet hij de pagina niet in de juiste grote neer. Geef ik in Open browser windows - Url to display op dan opend hij deze ook niet ik de juiste grote. Misschien dat jullie hier iets op weten... Alvast bedankt voor de moeite..
Link naar reactie
Selecteer de link (het te linken woord) ga naar de property inspector en typ een "#" in het vak "link" (# zonder aanhalingstekens) druk op enter! ga naar het behaviors pannel en kies "open browser window" stel de waarden in en zet de link in het vak "url to display" Klaar! Geen taget_blank ofzo ergens neerzetten da's een beetje dubbelop namelijk :wink:
Link naar reactie
Heb het geprobeert en het werkt. Thanx...hier was ik niet zosnel opgekomen. Alleen een ding wat ik wel vreemd vind is dat het de pagina waar de link staat opnieuw laad als ik op de link klik. Is dit normaal? Of kan zijn dat het aan mijn browser ligt? Gebruik Firefox als primaire browser en Internet Explorer als secundaire browser.
Link naar reactie
[quote:2dfe9c9228="Gaara"]Alleen een ding wat ik wel vreemd vind is dat het de pagina waar de link staat opnieuw laad als ik op de link klik. Is dit normaal? Of kan zijn dat het aan mijn browser ligt?[/quote:2dfe9c9228]Dreamweaver heeft waarschijnlijk de volgende code geschreven: [code:1:2dfe9c9228]<a href="#" target="_self" onclick="window.open('blahblah.htm','venster','width=50, height=50')">mijn link</a>[/code:1:2dfe9c9228] (of iets wat hier op lijkt :wink: ) Dit is normaal, als de pagina waarop je link staat bijv. home.htm heet staat er na het klikken op de link home.htm# in de adresbalk van je browser. (controleer maar eens) vr.gr. smeenk :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...