Ga naar inhoud

[site chek]plz kraak hem af :)


anoniem

Aanbevolen berichten

- Op de registratiepagina staat "Registeren". - Access schrijf je met dubbel s. - Je start afwisselend met hoofd- en kleine letters op je buttons. - Je registratieformulier is een rommeltje. - [color=blue:9f9a8683d2]"Welkom, Je bent: Niet ingelogd!"[/color:9f9a8683d2]. Na een komma komt normaalgesproken geen hoofdletter. - [color=blue:9f9a8683d2]"Geen Bestanden Geselecteerd"[/color:9f9a8683d2]. Beetje veel hoofdletters voor 1 zin. Je html is een rommel: - Tables voor opmaak - [color=blue:9f9a8683d2]<em><strong>Niet ingelogd!</strong></em>[/color:9f9a8683d2]. Dit is een verkeerde manier van structuur aanbrengen. Het is niet de bedoeling dat je elementen toevoegt puur en alleen voor de opmaak; de opmaak regel je in je css. - De css class style1 wordt 2 maal gedefinieerd; waarom? Sowieso is de naam niet echt beschrijvend. - Je gebruikt client-side vbscript. Niet alle browsers ondersteunen dat. Dat weet je? Wie kopt de rest in?
Link naar reactie
dont stop now! :P . klopt het is rommel :D ik heb de "layout" (1 pagina) instukken gehakt en toen is het helemaal fout gegaan, dat zal ik nog helemaal in orde maken. Het gaat mij meer om het uiterlijk, niet de inhoud want dat zijn snel in elkaar gedraaide $waarde die dalijk in de DB komen. Reg. form niet uitgewerkt omdat ik de db nog niet kan benaderen :wink: :-? De css class style1 wordt 2 maal gedefinieerd; waarom? heeft macromedia DW MX weer gecheat :lol:
Link naar reactie
[quote:4dbfb85c52="Cable guy"]De duizenden bezoekers die er op komen hebben alleen IE :wink:. [/quote:4dbfb85c52] Ik denk dat je nu op 90% firefox staat :) Het menu is nogal ongebruikersvriendelijk. Dat is dat uitklap lijstje toch? Linkjes moet je direct kunnen zien. En is het aan ons de taak om je forum te installeren? Lijkt me handig als je dat zelf zsm ff doet.
Link naar reactie
[quote:b20474c1a5="Ruudfeen"][quote:b20474c1a5="Cable guy"]De duizenden bezoekers die er op komen hebben alleen IE :wink:. [/quote:b20474c1a5] Ik denk dat je nu op 90% firefox staat :) Het menu is nogal ongebruikersvriendelijk. Dat is dat uitklap lijstje toch? Linkjes moet je direct kunnen zien. En is het aan ons de taak om je forum te installeren? Lijkt me handig als je dat zelf zsm ff doet.[/quote:b20474c1a5] forum kan niet geinstalleerd worden want die idiote php5 kriijgd het niet voormelkaar om te connecten met mysql :evil: ik heb juis zon pulldown menu gekozen om dat het ruimte bespaart en duidelijker is dan van die vage plaatjes. Maar ik zou er nog wel een tabel bij kunnen gooien met links
Link naar reactie
[quote:3d302bbe14="Cable guy"] ik heb juis zon pulldown menu gekozen om dat het ruimte bespaart en duidelijker is dan van die vage plaatjes. [/quote:3d302bbe14] Navigatie op een site is toch wel het belangrijkste. Ik zou op andere dingen ruimte besparen. Je hoeft ook geen vage plaatjes te gebruiken. Gewoon eenvoudige textlinkjes, voordelen: -Je ziet alle mogelijkheden van een site -Dergelijke uitklapmenutje verwacht je niet als navigatie!! -Je hoeft maar 1x te klikken met de muis
Link naar reactie
[quote:afa301b7a8="Cable guy"]forum kan niet geinstalleerd worden want die idiote php5 kriijgd het niet voormelkaar om te connecten met mysql :evil: [/quote:afa301b7a8]Dat ligt niet aan PHP5 (of welke versie dan ook), maar aan de code die jij gebruikt om je mySQL database te benaderen. Er zijn goede tutorials voor dat soort zaken, [url=http://www.w3schools.com/]hiero bijvoorbeeld[/url]. & Begrijp ik nu goed dat je anders zelf het forum moet installeren (je website doet het niet in Firefox, hij blijft laden, maar laadt niks)? Als dat het geval is ga je totaal voorbij aan het hele idee van internet. Verwachten dat een gebruiker zelf dingen gaat installeren, die niet standaard zijn (Flash-plugin e.d. zijn dat wel) zoals aparte fonts, applicaties, etc. is een gevaarlijke beslissing. Het is een drempel voor bezoekers & drempels nemen ze niet zo graag op het internet.
Link naar reactie
Waarom vind je W3C belangrijker dan design, layout en toegankelijkheid...? Het 'design' stelt nix voor, de toegankelijkheid is nog verder te zoeken en heel die W3C interesseerd niemand geen ene hol. Als je site toegankelijker is door dingen wat anders te doen dan W3C wil dat jij het doet, dan moet je altijd kiezen voor toegankelijkheid, daar gaat het immers om. [nou snap ik na 10 jaar ervaring nog altijd het gedoe met W3C niet, dat wordt echt door vrijwel alles en iedereen uitgekotst, hoewel het de laatste jaren gelukkig *iets* beter gaat] Ga eerst eens aan de gang met het design zelf, de layout, de toegankelijkheid en surfervriendelijkheid. Cijfer: 3, meer kan ik echt niet geven...
Link naar reactie
[quote:b88b8fdc91] Server staat niet 24/7 aan [/quote:b88b8fdc91] ja maar ik wel dus voor mij ontoegankelijk!! @Phrea; gelukkig is de w3c verheerlijking een pietsie weggezakt hier! Ik kan me wel vinden in de idealen van W3c maar inderdaad niet in het idee; "w3c valid=site ok" !!! Wat je zegt: plan-> vormgeving-> layout-> toegankelijkheid->punt Mooi en lelijk zijn relatief <-!
Link naar reactie
[quote=".:ToBee:."][quote:aee1c8cb3a] ->punt Mooi en lelijk zijn relatief <-![/quote:aee1c8cb3a] In de kunst wel ja... Op presentatie gebied is het een ander verhaal. Mensen gedragen zich (buiten hun eigen smaak) als schapen. Lullig maar waar. Bij presentatie zijn er gewoon een paar punten die voor zich spreken. Overzicht en eenheid zijn er een paar van.. Ik zou meer op de grote groep bezoekers mikken in plaats van die paar % mensen die dit wel trekt. Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:65a49291ca="J-P Le Conte"]In de kunst wel ja... [/quote:65a49291ca] Toch niet alleen in de kunst? in alles! smaken verschillen nu eenmaal.. Maar met dat schapen verhaal ben ik het helemaal eens. En wat ik zei was eigenlijk dit; Je maakt een plan/hebt een idee, daarvoor maak je een "ontwerp" je denkt na over hoe je het wilt presenteren en hoe het er uit moet zien helemaal los van functie en toegankelijkheid, vervolgens ga je (daar meestal noodgedwongen concessies aan doen om) het; leesbaar - toegankelijk - betaalbaar - mogelijk - passend - doelgroep gericht - functioneel - etc. (te) maken. Het resultaat is een product waar een duidelijk handschrift in zit, waar met zorg aan gewerkt is en wat "uitstraling" heeft en ook nog informatief is. Dat er daarna mensen zijn die het ofwel mooi dan wel lelijk vinden is evident maar niet echt interessant meer. [en om het een beetje ontopic te houden] Een aantal van boven genoemde ingredienten mis ik in de website van Cable guy, of [i:65a49291ca]ik[/i:65a49291ca] het nou mooi of lelijk vind is dus niet interessant. Maar da's mijn mening maar hoor :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...