Ga naar inhoud

achtergrond moet blijven staan en eenmalig weergegeven worde


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed hoe ik het volgende op moet lossen. Ben bezig met een nieuwe layout voor een site. In Photoshop een leuk uiterlijk getekend en die wil ik als achtergrond op de pagina verwerken. Aangezien er bij de site vaak pagina's (dus ook knoppen) bijkomen is het tot nu toe beter bevallen met frames dan met een tabel om je achtergrond in kwijt te kunnen. Dit omdat je met frames niet elke gemaakte pagina hoeft aan te passen aan die nieuwe knoppen. Maar, als ik die achtergrond in frames zet dan herhaalt het plaatje zich bij een grote resolutie (of je moet een heel groot plaatje hebben). Hoe los ik dit op? met een tabel kan het wel heel makkelijk maar dan moet ik straks bij elke verandering aan de layout alle pagina's aanpassen. Is er geen javascript voor dat de achtergrond blijft staan en maar 1 keer afgebeeld word?? Of is het mogelijk een framespagina in een frame gecentreerd op de pagina weer te geven?? Ik zoek hier al 2 dagen naar maar kom er niet uit. Ik heb minimale kennis van HTML en de rest (CSS en PHP enzo) kan ik helemaal niks mee. Ik werk daarom ook vanuit Frontpage/Dreamweaver.
Link naar reactie
Open het html bestand in een text editor. Zoek daar de </head> tag op. Plaats de volgende code (letterlijk) daarvoor. De tekst background.gif aan te passen aan de naam/locatie van je achtergrondafbeelding. <style type="text/css"> body { background-image : url(background.gif); background-repeat : no-repeat; background-attachment : fixed; } </style>
Link naar reactie
[quote:1ea3a0a068="gerben"]Open het html bestand in een text editor. Zoek daar de </head> tag op. Plaats de volgende code (letterlijk) daarvoor. De tekst background.gif aan te passen aan de naam/locatie van je achtergrondafbeelding. <style type="text/css"> body { background-image : url(background.gif); background-repeat : no-repeat; background-attachment : fixed; } </style>[/quote:1ea3a0a068] Kijk, dat is begrijpelijke taal... Mag ik U hartelijk danken, het is gelukt :D @teacher, Dat is ook nog best wel begrijpelijke taal. Leuk voor de regenachtige zondagmiddag....
Link naar reactie
[quote:f3db28a488=":ben:"]Waarom geen shorthand? [code:1:f3db28a488]body { background: url(img.jpg) no-repeat fixed; }[/code:1:f3db28a488][/quote:f3db28a488] Maakt natuurlijk niks uit. Zelf vind ik het trouwens niet overzichtelijk om alles op 1 regel te prakken. In dit geval is het natuurlijk geen probleem, maar wat nou als je CSS echt uitgebreid gaat worden? Dan zie ik het liever niet zo om eerlijk te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...