Ga naar inhoud

Afbeelding groter dan resolutie maar niet scrollen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben een websiteje aan het bouwen en ben tegen een probleem aangelopen terwijl ik hem wil optimaliseren voor verschillende schermresoluties. Aan de rechterkant van het scherm wil ik een paar afbeeldingen (GIF) onder elkaar plaatsen, van ongeveer 1/4 van de bovenkant tot helemaal onder. Nou is het zo dat als ik het bijvoorbeeld netjes heb voor 1024x768, er een grote lege ruimte onderaan ontstaat als ik hem bekijk in bijv. 1280x1024 (logisch uiteraard). Het idee wat ik had was er meer afbeeldingen bij te plaatsen dat het voor elke resolutie "vol" staat, maar dan is het de bedoeling dat in lagere resoluties, waar dus niet alle afbeeldingen te zien zijn, er niet gescrolled kan worden. Ik wil de afbeeldingen ook geen procentuele hoogte meegeven want dan worden ze lelijk uitgerekt. Ik heb al geprobeerd om het geheel in een frame zonder scroll te zetten, maar hij laat dan alleen de scrollbalken weg, maar scrollen met wieltje kan dan nog steeds... Heeft iemand een tip hoe ik dit kan doen?
Link naar reactie
Omdat je aangaf dat het positioneren geen probleem was ging ik er vanuit dat je css gebruikt. "overflow" is dus een CSS-property. Die kun je op drie manieren toekennen: via een extern CSS-bestand, een CSS-regel in de head-sectie of inline. De laatste doe je zo:[code:1:45d901cdd3]<html style="overflow:hidden">[/code:1:45d901cdd3] Voor de andere opties raad ik je aan een tutorial op te zoeken. Overigens blijft scrollen met "overflow:hidden" ook mogelijk (met je muiswiel). Vergeet niet dat een heleboel mensen hun scherm niet volledig gemaximaliseerd gebruiken.
Link naar reactie
Nee sorry, geen CSS... het alignen van die verticale banner gebeurt gewoon rechts van het venster (DIV), beginnende onder het logo dat rechts bovenaan staat. De "gewone" tekst staat in een iframe wat links is uitgelijnd en tot aan de linker-edge van de banner rechts loopt. Zodoende is het uitlijnen geen probleem gebleken, al is het geen CSS dus (ja ik weet dat dat niet de mooiste oplossing is maar ik heb nou even niets anders :oops: :oops: )...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...