Ga naar inhoud

ruimte tussen listitems?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg het niet voor elkaar... Het gaat om een ordered list: 1. Dit is het eerste item. Het gaat hier verder. 2. Dit is het tweede item. Deze beslaat ook meerdere regels. Het moet dus zo worden: 1. Dit is het eerste item. Het gaat hier verder. 2. Dit is het tweede item. Deze beslaat ook meerdere regels. Dus *tussen* de listitems ruimte, niet tussen elke *regel*, wat met line-height wordt gedaan. Ik zie eigenlijk geen andere optie dan: [code:1:3563573f55] <ol class="blaat"> <li>Dit is het eerste item.<br />Het gaat hier verder.<br /></li> <li>Dit is het tweede item.<br />Deze beslaat ook twee regels.<br /></li> </ol> [/code:1:3563573f55] Maar dan moet ik in alle pagina's een <br /> toevoegen, bovendien kan ik de ruimte dan niet aanpassen. Of het moet met een spacer-image, maar dat vind ik een nog slechtere oplossing. Heeft iemand enig idee hoe het moet/kan in de css?
Link naar reactie
Tsja dat kan idd ook maar dan moet ik dat nog *overal* doen... Maar wacht eens... zou ik niet gewoon in de css kunnen zetten: li{ margin-bottom:30px; } Het probleem is dan alleen wel dat dat bij *elke* lijst gebeurt en niet alleen bij de lijsten die ik wil veranderen... Iemand een idee hoe ik alleen de li in de ol.blaat kan adresseren in css? Of moet ik dan alles toch nog langs om in de <li> class="blaat" te zetten? :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...