Ga naar inhoud

Op weg helpen met site bouwen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil mijn site updaten, echter heb ik wat zitten rommelen met zowel frontpage als dreamwaver maar ik kom er gewoon niet uit. Ik hoef geen hapklare brokken maar ik zou graag wat tips willen. Wat is de bedoeling: - Niet al te druk uiterlijk --> wel profesioneel op een manier dat ik makkelijk extra pagina's kan toevoegen. (geen flash) - Onderwerp is spyware Hoe kan ik die lay-out het beste maken? Met frames waar ik niks van snap of met css waar ik ook niks van snap? En hoe steek ik frames/css in elkaar icm de info. Nogmaals, ik hoef geen hapklare brokken, echter wat duidelijke sites met de info die ik nodig heb of een handig programma die het zo in elkaar steekt zoals je zegt zonder dat je in html code oid bezig moet. Kortom, ik wil gewoon even een beetje op weg geholpen worden, als ik eenmaal bezig ben dan vind ik het geen punt om het zelf verder uit te vogelen. Groeten,
Link naar reactie
Ik zou zeker CSS gebruiken voor de opmaak, het is reuze handig. Het menu kun je eventueel met een php script invoegen, dan hoef je niet alle pagina's aan te passen als je b.v. een nieuwe pagina toe gaat voegen aan je website. De site hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Keep it simple. Geen moeilijke menubalken of tabbladen gaan maken, maar kies gewoon voor duidelijke hyperlinks in je menu. Zorg ten alle tijde (op iedere pagina) voor een goede en duidelijke navigatie. Wat betreft de keuze van de kleuren: dat is in dit geval een beetje afhankelijk van je smaak. Ik zou overigens wel voor een kleurencombinatie kiezen die "vertrouwen" uitstraalt. Spyware is een serieuze zaak. Geen frivole of speelse kleurencombinaties dus. Zorg verder dat de kleuren van je site (ook van de links en tekst) mooi bij elkaar passen. Een leuke header erbij is natuurlijk altijd leuk! Verder ben ik geen fan van Frontpage. Beter is het om gewoon even door te bijten en HTML en een beetje CSS te gaan leren......... Succes! :wink:
Link naar reactie
Mja. Maar als een site niet ingewikkeld mag worden lijkt mij het gebruik van PHP niet echt handig. PHP is reuze handig als het werkt, maar moeilijk in het gebruik & de toepassing er van, zeker als je al niet zoveel kaas hebt gegeten van standaard HTML. Hetzelfde voor wat betreft CSS, hoewel een WYSIWYG-editor je daarmee al een heel eind op weg kan helpen. Frontpage is in ieder geval een applicatie die je niet moet gaan gebruiken. Gebruik eerder iets als Dreamweaver of GoLive (of een minder prijzig, dan wel gratis alternatief). Als relatieve beginneling aan de slag gaan met hard html-coden levert meestal niet de beste websites op. Bij een editor als Dreamweaver heb je dan nog de terugkoppeling naar je voorbeeldscherm, code-hints, etc.
Link naar reactie
Je hoeft geen kennis van php op zich te hebben om alleen een klein handig "kant en klaar" scriptje in te kunnen voegen. Pcguy is dermate handig met computers dat hij zijn hand niet omdraait om phpdev of apache te installeren. Zelf ken ik ook geen php, maar gebruik wel standaardscriptjes voor mijn menu's. Dat scheelt me zo'n 90 pagina's updaten als ik mijn menu aan wil passen........ Persoonlijk ben ik van mening dat je in het begin een goede basis moet leggen. Ook met HTML en CSS. Je kunt dan later ook gemakkelijker analyseren waar het eventueel fout gaat. Vandaar mijn advies: eerst basale kennis van HTML opdoen en een beetje CSS leren. Geen moeilijke of ingewikkelde dingen, alleen de basis. Daar kun je al een leuke en technisch goede site mee maken! Gebruik daarbij gerust een van de vele gratis syntax-highlighting editors zoals 1st page 2000, Coffeecup of Alleycode (de laatste ook voor php).
Link naar reactie
Ik ken Pcguy niet, maar als hij phpdev of apache in een handomdraai kan installeren dan denk ik dat een kant & klaar PHPscript gebruiken ook geen probleem hoeft te zijn. :D Enige kennis van HTML & CSS zijn natuurlijk altijd vereist als je een site wil gaan bouwen. Zeker voor het corrigeren van fouten is dat onontbeerlijk. Hetzelfde heb ik eigenlijk ook een beetje met PHP, zonder basiskennis wordt het ook al behoorlijk moeilijk om de implementatie van zo'n script goed te doen. Laat staan het schrijven er van. CSS is de beste keuze in vergelijking met het gebruik van frames, denk ik. Je bent er wellicht wat langer mee bezig, aangezien de behandeling van een CSS in iedere browser net weer even anders is, maar uiteindelijk is het toch een stuk lonender dan het gebruik van een frameset. Je hebt veel meer controle over je ontwerp. Als je een CSS gaat gebruiken dan bouw je je site op uit div's. In je stylesheet defineer je het "skelet" van je site - de maten, kleuren, etc.. Als dat allemaal werkt kun je met de details gaan beginnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...