Ga naar inhoud

FlashMX Actions van een movie binnen een andere movie..


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb het volgende probleem met Flash MX. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik ben nog niet zo’n held als het gaat om scripts enzo.. Als volgt: Ik heb binnen in een movieclipA een andere movieclipB met een drag/scrollbutton. Deze button verwijst dus naar de movieclipB waar ik gewoon beelden in heb staan. Nu is het zo dat dit scrollen wel werkt als ik het hele zooitje los plaats in Scene1. Alleen wanneer ik de scroll/drag knop en de verbonden movieclipB als groep in een movieclipA heb staan gaat het fout. Alles is wel te zien alleen de dragbutton heeft geen invloed op de verbonden movieclipB. Zo werkt het dus helaas niet. Voor alle duidelijkheid, wil ik dus graag het volgende: Mijn drag systeem (MovieclipB en button) moet vanuit een movieclip werken. Deze movieclip word uiteindelijk in scene1 gezet. Vanuit deze positie moet het draggen dus functioneren.. Ik heb dus al vele pagina’s in de help functie bekeken en heb al iets gevonden over path levels en het verwijzen binnen een movieclip naar een andere movieclip. Ik ben er dus niet uitgekomen. Zelfs na vele T.O.E. handelingen heb ik de moed opgegeven. Daarom zou ik graag een duwtje in de goede richting willen hebben. Alvast dank voor de genomen moeite! Gr. J-P
Link naar reactie
Ah mooi Jur! Ik hoop dat je er uit komt. Ik heb hier een uitgeklede versie van het probleem. Volgens mij moet het duidelijk zijn. Misschien dat je ook naar iets anders zou kunnen kijken? Als het mogelijk is wil ik de dragger nog liever in de scroll lijst verbergen. Zodat je door te bewegen, de lijst laat scrollen.. Maar goed, met probleem 1 zit ik het meeste.. Succes ermee en bedankt!! :) Html voorbeeld: http://www.leconte.nl/scrollervoorbeeld/voorbeeld.html FLA bestand: http://www.leconte.nl/scrollervoorbeeld/voorbeeld.fla
Link naar reactie
He Jur! Echt super! Bedankt voor je hulp. Ik had dus wel een idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik wist alleen niet waar het opgelost moest worden.. Bedankt! Gr. J-P P.s. ik heb de links gewdownload. Zou je jouw link met de .FLA er weer af kunnen gooien. I.v.m. eigen gemaakte icons voor m'n site.. Beetje gevoelig voor jatwerk zoals het er nu staat.. De mijne is inmiddels ook weer weg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...