Ga naar inhoud

Frontpage 2003 - tabellen


anoniem

Aanbevolen berichten

In mijn website heb ik een frame van 800 px breed. Daarin wil ik een tabel laden van eveneens 800 px breed. Als ik de tabel (met vier kolommen van verschillende breedte) als afzonderlijk html-bestand maak, geef ik de kolommen een zodanige px-breedte dat ze opgeteld 800 px zijn (inclusief de voor randen benodigde px). Kennelijk doe ik toch iets fout want als ik dit bestand in het frame laad, past het nooit, wat ik ook doe. Ik heb bijvoorbeeld ook geprobeerd de kolommen als procenten van het geheel te definieren. Is dit een bekend probleem? En weet iemand er een oplossing voor?
Link naar reactie
Ik gebruik Frontpage omdat ik het gemak van een WISWYG-programma wilde en er op zich niet ontevreden over ben. Misschien bij gebrek aan ervaring met andere programma's. Ik maak trouwens in het geheel geen gebruik van de meegeleverde sjablonen. Ik gebruik (geneste) frames en tabellen omdat ik een redelijk complexe website nodig had om aan mijn wensen tegemoet te komen. Ik ben nu bezig met een restyling, waardoor ik nog slechts een enkel frame overhoud, maar de tabellen heb ik (volgens mij) domweg nodig om foto's en teksten op hun plaats te houden. Kijk maar eens op www.schaatsenmuseum.nl om te zien wat ik bedoel. Overigens: ik heb alle aangedragen suggesties (al eens) geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik denk dat ik de oude tabel maar moet houden, die doet het in elk geval. Mocht iemand nog iets weten, graag, maar anders allemaal bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Bedenk wel dat het designen van webpagina's niet alleen maar om het uiteindelijke visuele resultaat gaat, wat er onder de kap zit is minstens zo belangrijk. Bijvoorbeeld, met frames kan je sites niet goed bookmarken en zoekmachines hoeden daar ook niet van. Tabellen voor layout maken pagina's (onnodig) groter dan het nodig is en haalt veel van de semantische waarde (dat text een betekenis heeft, bijvoorbeeld koppen, paragrafen en quotes) van html pagina's weg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...