Ga naar inhoud

wie wil mijn website beoordelen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het is nu anderhalf jaar geleden dat ik afstudeerde als journalist. Ben sind het begin van dit jaar bezig met de opzet van een eigen website. Op dit moment denk ik dat hij redelijk ver af is. Ik vroeg mij af of ik hier mensen kan vragen die eens een beoordeling willen geven. Is de vormgeving goed? Klopt de html-code redelijk? En misschien zijn er nog wel andere tips te geven. Alvast dank voor de moeite. Het adres van de website is: www.willembosma.nl Alvast dank voor de moeite. Groeten, Willem
Link naar reactie
Ziet er opzich heel netjes uit, maar toch een paar maren. De tekst boven je naam [Schrijver | journalist] is vrijwel onleesbaar [en waarom Schrijver wel met een hoofdletter en journalist niet?]. De scheiding tussen de links in het witte horizontale menu mogen duidelijker, meer ruimte ertussen bijvoorbeeld [en waarom daar alles met hoofdletters?]. De inhoud op de index is heel slecht te lezen, je hebt een vrij klein font gebruikt met een laag contrast, bovendien zien ze er wat vaag uit, neem aan dat dat komt door de antialias die hier niet zo op z'n plaats is ivm font/grootte. Het algemeen gebruikte font mag wat groter. Ik zou geen email link gebruiken direct naar je adres [zie menu balk] maar een formuliertje. Verder zou ik hem nog wat verfijnen, wat meer detaillering erin, puntjes op de i zetten, etc. Verder: de site is redelijk 'af', ziet er goed verzorgd uit en klikt lekker weg. Edit: ik ben overigens niet zo'n fan van frames.
Link naar reactie
de code is OK. Ik zou alleen (ben beetje miereneuker in dit opzicht) de tekst van [i:c05d94cde9]'Journalisten schrijven omdat ze niets te zeggen hebben, en ze hebben iets te zeggen omdat ze schrijven.' - Karl Kraus (criticus en toneelschrijver, 1873-1936)[/i:c05d94cde9] met een iets bij de website passendere opmaak doen, dat maakt het geheel ok! succes
Link naar reactie
Mooie site, ziet er goed uit. ik zie alleen hier en daar vreemde tekens in de tekst staan, bijvoorbeeld bij columns--> "zoenen": "...........van geïnteresseerde jongeren" en ".........zoenen – hoe" (Ik zie het zowel in Mozilla Firefox als in IE) Wat mij een beetje verbaast is de header. Op zich is er niets mis mee, maar van een journalist had ik eigenlijk iets anders verwacht. Ik vind dit meer een header voor een damesblad. Tevens lijkt het me mooier om het onderste deel van het frame(?) iets korter te maken, zodat de tekst best wat wat dichter bij de footer komt. De tekst op de pagina "home" is wat rafelig. Maar verder ziet het er mooi en verzorgd uit, en ik ga zeker nog eens wat van je columns lezen. Veel succes!
Link naar reactie
Zeker heel netjes! Mijn maren: * Er worden ongeveer 50 pixels niet gebruikt, van de inhoud tot de onderbalk. * Je kan het logo niet gebruik om naar home te gaan, volgens je sitemap is dit wel de bedoeling. * Uit [i:b181db13fb]Home/Diensten[/i:b181db13fb]: "Ook voor advertentieteksten en werkstukken van studenten en scholieren nakijken." Is zoiets niet logischer: "Ook voor (het maken van) advertentieteksten en het nakijken van werkstukken van studenten en scholieren." * Ik vind de vrouw in je logo niet passen. Overal staat jouw emailadres als [i:b181db13fb]tekst[/i:b181db13fb] te lezen. Al last van spam? Verder zeer netjes! De beste site vergelijken met je collega-linkpartners
Link naar reactie
Een zeer mooie site, zeker om trots op te zijn! Enkele puntjes (nobody's perfect):[list:3b59b0cfb5][*:3b59b0cfb5]maak van het logo een link die je terug naar de homepagina brengt zoals in je sitemap staat [*:3b59b0cfb5]maak de afstand tussen het frame en de linkerkant kleiner, nu is er een hele opening waar enkel het woordje "HOME" te zien is. [*:3b59b0cfb5]maak de afstand tussen het frame en de onderkant ook kleiner, die spatie tussen het frame en de onderkant vind ik minder aantrekkelijk. [*:3b59b0cfb5]zorg voor een e-mail pagina, desnoods geen formulier maar enkel een e-mail adres erop. Het is lastig wanneer je op e-mail klikt en je e-mail programma open springt. [/list:u:3b59b0cfb5]Verder wil ik ook nog even wat zeggen over je links pagina: ik vind het super dat de links zo mooi onderverdeeld zijn in ondertitels!
Link naar reactie
Ik wil iedereen die reageert graag hartelijk danken voor de beoordeling van mijn website. Er zitten een aantal zeer bruikbare opmerkingen bij en ik ben dan ook van plan om de website hier en daar aan te passen. Uiteraard sta ik open voor nog meer op- en aanmerkingen. Wat zou ik bijvoorbeeld nog aan de website toe kunnen voegen? Wat missen jullie als bezoekers die toevallig of na gericht zoeken op deze site terecht komen? Vriendelijke groet, Willem Bosma
Link naar reactie
Ik zag 'm toevallig omdat ik de topictitel hier las.. Heb het kort bekeken, wat mogelijk is door de duidelijke navigatie. Heel heel heel prettig want ik heb 't wel een beetje gehad met schuifmenu'tjes dat soort fratsen. 2 opmerkinkjes puur gericht op smaak en detail: 1) Ik vind de grafische tekst op de eerste pagina niet mooi combineren met de overige tekst, al is het waarschijnlijk hetzelfde font. Een veel mooiere oplossing zou het gebruik van een tabelletje zijn, waarbij je de cellen dat donkere achtergrondje geeft kleurtje als dat ook inderdaad de bedoeling was. 2) De grote teksten staan strak tegen de menu-balk aan. Vind ik niet zo mooi. Succes.
Link naar reactie
[quote:6f5db743fd="Vv."] ik heb 't wel een beetje gehad met schuifmenu'tjes dat soort fratsen. [/quote:6f5db743fd] [galm]Woehahaha[/galm] Dan ik ben bang dat mijn komende sitecheck niet in de smaak zal vallen.. :lol: ;-) Mooie site moet ik ook zeggen. Gewoon strak, duidelijk en toch sober, precies zoals het hoort bij een "lees" site. Ik zou alleen het hoofdlogo (vrouw) in duotone (tweekleurig) maken. En de wereldbol laten overlappen door het gezicht. Volgens mij past dat wel in deze layout. Voor de rest zou je ook nog kunnen werken met voor elk menu item een afbeelding aan de linkerkant van de lijn. Bijvoorbeeld een verticale balk-vorm. Maar whatever.. dan nog ziet hij er goed uit! Gr. J-P
Link naar reactie
Zorg voor een alt beschrijving bij je plaatjes. Zeker bij plaatjes die eigenlijk alleen uit tekst bestaan. Voor de alternatieve inhoud van een iframe, is dit niet erg handig: [Your user agent does not support frames or is currently configured not to display frames.] Je kunt er beter een link ingooien met een verwijzing naar de bron van die iframe.
Link naar reactie
Leuk dat iedereen zo positief reageert. Had ik eigenlijk niet verwacht. Maar goed, ik vroeg mij af wat je (J-P) bedoelde met de vrouw in het logo tweekleurig maken? Ook had ik nog een ander vraagje. De opties op de hoofdpagina, welke eigenlijk plaatjes zijn, hebben volgens mij in IE een donkere achtergrond, terwijl deze dezelfde kleur moet zijn als de kleur van de algemene achtergrond. In Firefox is het wel goed. Is er een manier om de afbeeldingen transparant te maken zodat ze altijd dezelfde achtergrond hebben? Daarnaast vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen met een manier om losstaande pagina's te dirigeren naar de hele website. Als je nu bijvoorbeeld in Google zoekt naar 'teksten redigeren' krijg je onder andere (en alleen) mijn pagina over redigeren, maar niet de hele website. Komt waarschijnlijk door het gebruik van frames.
Link naar reactie
Dat komt inderdaad door de frames, net daarom worden frames afgeraden: ze zijn niet zoekmachine vriendelijk. Steek anders een javascript code erin:[code:1:6e932e9e52]if (window.top == window.self) { window.top.location.href = "Frame.php?page=pagina.html"; }[/code:1:6e932e9e52]Een gebruiker gaat naar pagina.html dat in ee frame moet, het javascriptje zal dan de frame laden met pagina.html erin. Dan moet in je frame pagina wel staan dat hij de waarde van de variabele page laat zien. Hopelijk is het duidelijk.
Link naar reactie
[quote:771dd29e24="gwbosma"]Ook had ik nog een ander vraagje. De opties op de hoofdpagina, welke eigenlijk plaatjes zijn, hebben volgens mij in IE een donkere achtergrond, terwijl deze dezelfde kleur moet zijn als de kleur van de algemene achtergrond. In Firefox is het wel goed. [/quote:771dd29e24]IE ondersteunt de tranparantie van png-bestanden niet. Helaas... Je kunt in dit geval dus beter met gif werken.
Link naar reactie
Hallo BelgiumBoy_007, Dank voor je tip. Zou je alleen nog iets specifieker willen zijn? Het stukje script, moet dat in elke pagina van de website? En wat bedoel je met de variabele waarde laten zien? Misschien is het handig, als je de moeite voor mij wilt nemen, korte stap-voor-stapaanwijzingen wilt geven. Ik kan redelekijk overweg met html, maar als het om scripts toevoegen gaat is dat iets moeilijker voor mij. Alvast dank voor de moeite. Groeten, Willem
Link naar reactie
Het stukje code dat ik gaf zal dan in elke pagina moeten die in het frame zal te zien zijn. Je moet dan telkens pagina.html veranderen naar de naam van die pagina. Het probleem zit hem dan in de frames pagina. Je zal een server side scripting language als PHP en ASP nodig hebben. Voor ik verder ga kan je misschien beter laten weten of je dat wel hebt op je server?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...