Ga naar inhoud

[sitecheck] cafeseizoen.nl


anoniem

Aanbevolen berichten

Dagdag, Ok, ik ben bezig met een nieuwe site (bijna af eerlijk gezged), maar ik vraag me af wat jullie er van vinden: [url]http://www.cafeseizoen.nl/[/url] Ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het er in de verschillende browsers uitziet. Heb al gechecked in IE 6 en onder FireFox, maar ben ook benieuwd of de rest het ook een beetje flex laat zien. Thnx! (en ' be gentle'.. :wink: ) Robert
Link naar reactie
Ligt niet aan je bandbreedte, roelieboelie (wat een grappige naam zeg ;) ), ik zie dat die backgrounds meer dan 100 KB zijn.. Met een 56K-modem zit je dus als je geluk hebt, 17 sec te wachten totdat de achtergrond te zien is. En er zijn nog best wat mensen met een 56K-modem. Met mijn ADSL-verbinding duurt het ook nog een paar tellen. Beter is om plaatjes onder de 30 KB te houden, want mensen gaan niet 17 sec wachten om die background te zien. Mogelijke oplossingen: lagere kwaliteit plaatjes, gif i.p.v. png gebruiken... Op IE 5.x werkt de site ook, maar er ontstaan wat foutjes doordat IE 5.x niet goed omgaat met afmetingen van een box (dus div etc.). Zo wordt het hokje van de openingstijden smaller dan de bedoeling is, waardoor 'uur' op de volgende regel komt. Maar ook de knop 'openingstijden' in het navigatiemenu komt door dit IE-probleem op de volgende regel terecht. De uitleg van dit probleem en de oplossing: http://www.positioniseverything.net/articles/box-model.html
Link naar reactie
Ik vind de gele achtergronden wel erg dominant aanwezig. Te druk en te geel. Een site voor een cafe mag zeker gezellligheid en warmte uitstralen, maar ik vind het geheel "te hard" van kleur. Wat doet onderstaande tekst in de broncode van je index pagina??? Zou ik wel even verwijderen :wink: <!-- <div class="body2">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam eu arcu. In vel pede in elit ultricies auctor. Pellentesque a mauris vestibulum lorem venenatis venenatis. Vivamus auctor diam nec mi. In diam odio, cursus eu, rhoncus vitae, egestas mattis, magna. Ut risus libero, ornare at, congue scelerisque, nonummy quis, ligula.</div> enz enz. En inderdaad: de bestanden van de plaatjes zijn echt veel te groot. Succes!
Link naar reactie
Dank voor het commentaar! Wat de plaatjes betreft: ja, die zijn inderdaad groot. Ik had al gekeken hoe ik die kleiner kon maken. Maar met The Gimp en .png bestanden kreeg ik dat niet voor elkaar (waarschijnlijk mijn onkunde..) Ik zal eens kijken of ik ze toch maar niet in .jpg moet omzetten. :-? En dat 'Lorum Ipsum' had inderdaad weggehaald moeten worden.. Even vergeten.. :oops: :wink: Robert
Link naar reactie
mooie site misschien als je de zwarte afbeelding van het cafe iets vager/grijzer maakt wordt het nog mooier. verder zijn de foto's in de Galerie (als je doorklikt) erg groot in bytes in verhouding tot wat je er voor op je scherm krijgt. In JPG worden ze niet veel minder van kwaliteit (wel iets) en nemen dan nog maar 8 procent van de bytes.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wanneer je een cafe sfeer wilt weergeven, is geel inderdaad niet geweldig. Vergeeld wit of heel licht bruin doet het waarschijnlijk beter. Wanneer je tekst in een afbeelding plaatst kan je misschien beter een kader gebruiken wat beter bij het onderwerp past in plaats van een vierkant. Een cafe spiegel bijvoorbeeld of iets transparant. Misschien dat dit minder de achtergrond verstoort. Zo vanavond maar eens de beertender bijvullen. :P Ferwil
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...