Ga naar inhoud

Java, wordt het veel gebruikt?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, :D N.a.v. wat ik op dit forum gelezen heb (en omdat ik naar een nieuwe webhost ga) ben ik mijn hobbysite (www.bluegumdata.com.au/pictures) aan het herinrichten, meer volgens de DIV/CSS principes. Eén van de hulpjes op de website is Applet Menu Builder, een Java-applet. Nu was ik gisteren bij vrienden en liet er mijn website zien. Bleek dat ze geen Java geinstalleerd hadden. Komt dit vaak voor? Ik zou het graag willen blijven gebruiken, want ik zie niet echt hoe je dat soort kleureffecten kan bereiken met <a href.....-etc en ook niet echt hoe ik alle menu-onderdelen even groot kunt houden.. Ik heb gifjes proberen te maken, maar a. de tekst wordt rafelig en b. ik krijg er het verloop in achtergrondkleur niet in. Dus moet ik maar een 'hier kunt u java downloaden'-button maken? Groet, Marcel
Link naar reactie
Dat effectje is zo gemaakt met een eenvoudig onmouseover js'je en wat plaatjes. De tekst op de knopjes maak je met antialias als het 'rafelig' is, en voor het onmouseover effectje moet je wel 2 knoppies maken: 1 normaal knoppie en 1 knoppie voor de onmouseover. Java hiervoor gebruiken is redelijk zonde, java duurt lang om te laden, niet iedereen heeft het en niet iedereen is er altijd even blij mee [incluis ondergetekende].
Link naar reactie
Als je het met CSS wilt doen, vind ik de volgende link duidelijker dan dat ALA-artikel hierboven: http://css.maxdesign.com.au/listutorial/ Voor javascript rollovers kun je zoeken in Google met bijv. de woorden 'javascript image rollover tutorial', of kijk bijv. bij www.dynamicdrive.com/dynamicindex15/ Wil je per se die overgang van wit naar geel in de menuknoppen, dan is javascript denk ik de beste oplossing.
Link naar reactie
[quote:e323eaeb9c="boelieboelie"]Als je het met CSS wilt doen, vind ik de volgende link duidelijker dan dat ALA-artikel hierboven: http://css.maxdesign.com.au/listutorial/[/quote:e323eaeb9c] Is inderdaad een goede link (bouwt verder op het ALA -artikel) [quote:e323eaeb9c="boelieboelie"] Wil je per se die overgang van wit naar geel in de menuknoppen, dan is javascript denk ik de beste oplossing.[/quote:e323eaeb9c]Waarom? Dat kan toch ook prima met css? Zie bijv.: [url]http://www.projectseven.com/tutorials/css/uberlinks/[/url]
Link naar reactie
Inderdaad, [m] en Lorem Ipsum hebben gelijk, het kan volledig met CSS, zonder javascript.. My bad.. Ik had vorige week zelfs nog dat Well Styled-artikel gelezen dat [m] noemde, maar was het bij het schrijven van een reply helemaal vergeten. Dus de CSS-oplossing lijkt mij nu veruit de beste! Evt. de javascriptoplossing (liever niet, want sommige mensen hebben javascript uitstaan), maar plz géén Java..! Of is het inmiddels al gelukt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...