Ga naar inhoud

[sitecheck] Mijnkeuzes.nl


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij vlagen heb ik wat tijd om voor mijn plezier aan een site te knutselen met php en MySQL: [url]www.mijnkeuzes.nl[/url]. Inhoudelijk is de site (nog?) niet bijzonder sterk, maar geeft me wel mogelijkheden om wat simpele dingetjes uit te proberen. Ik heb wat familieleden 'misbruikt' om aan wat 'content' te komen. De afgelopen tijd heb ik een begin gemaakt om de opmaak in css te gieten, maar dat betekent nog wel wat werk. De basis is klaar, maar ik zoek nog wat tips of opmerkingen voor verbeterpunten, in wat voor richting dan ook; wat mij betreft mag dat ook inhoudelijk zijn. Nog een [i:4ade14d2a7]losse vraag[/i:4ade14d2a7]: met IE valt in het centrale deel van het scherm tekst weg (kies voor Alle keuzes op een rij) ; je ziet het wel bij selecteren met de muis of reload. Wie weet hoe ik dit kan voorkomen?
Link naar reactie
Hey, de lay out vind ik persoonlijk erg lelijk, het lijkt erop alsof alles war erop staat los gevonden is en daarna op een scherm is gezet. Daarnaast vind ik je navigatie niet duidelijk. Laat het menu er wat meer uitspringen want het is eigenlijk gewoon platte tekst. Sommige teksten zijn niet goed leesbaar door de kleurkeuze. Je contact formulier ben ik totaal niet over te spreken. De kleuren die je gebruikt sluiten totaal niet bij elkaar aan, het is een grote bonte boel. Je suggestie formulier is beter qua lay out, maar denk je niet dat het beter is om een text area te gebruiken ipv een tekstvak ? Je gastenboek is onoverzichtelijk, het is een opsomming van post met meteen daarachter het bericht, mss een kader eromheen zetten.. Maar jah zoals ik al zei lay out is persoonlijk mss vindt iemand anders het helemaal te gek, maar ben bang dat er op dit gebied nog wel het ea te versleutelen is. Even codetechnisch ik vind dat je code slecht leesbaar is, het wordt allemaal op een paar regels gegenereerd, dit is niet bij iedere pagina het geval. En ja wat je zelf al zei je bent met css bezig, ik heb een hoop tags zien staan die je nog met css kunt afhandelen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, suc6 ermee iig
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties tot nu toe; ik doe er mijn voordeel mee. :) [i:fbeb451fd3]turbulence[/i:fbeb451fd3], ik geef toe dat e.e.a. nog wat bont en rommelig was, dus heb er meteen wat meer rust in gebracht. Zijn de links meteen wat beter te lezen. Dat is toch wel aardig, hoe snel je met CSS alles in een andere opmaak giet. Heb voor [i:fbeb451fd3]teacher [/i:fbeb451fd3]de achtergronden weggehaald; kan je nu weer verder kijken? [i:fbeb451fd3]B00TjE [/i:fbeb451fd3]geeft in een keer veel reacties; ik herken niet alles (navigatie niet duidelijk, welk contactformulier bedoel je?). maar je tip voor het suggestie-formulier heb ik meteen gevolgd. Voor de leesbaarheid van de code (hoewel eigenlijk ander onderwerp): ik gebruik de echo-functie; wat noteer ik dan om een return in de code te bereiken? Tenslotte [i:fbeb451fd3]stefanpack[/i:fbeb451fd3]: opnieuw beginnen qua opmaak OK, zo kun je het zien; ik heb in ieder geval ook jouw suggesties grotendeels overgenomen, al ben ik nog wat aan het zoeken naar (de mogelijkheden van) een kleurenschema. Ik heb op [url]http://wellstyled.com[/url] een schema genomen als uitgangspunt, maar dat is wel beperkt qua kleuren; zo blijft het wel rustig, maar toch. Heb je misschien een beter voorbeeld van zo'n schema. Misschien kun je je opmerking over structuur nog nader toelichten? In ieder geval allen tot zover bedankt! :D Ik ben weer wat verder, maar het kan volgens mij nog veel beter... Ik blijf open staan voor suggesties; al kan ik niet altijd meteen dezelfde dag reageren.
Link naar reactie
[quote:206e6f0181="RobH"]Tenslotte [i:206e6f0181]stefanpack[/i:206e6f0181]: opnieuw beginnen qua opmaak OK, zo kun je het zien; ik heb in ieder geval ook jouw suggesties grotendeels overgenomen, al ben ik nog wat aan het zoeken naar (de mogelijkheden van) een kleurenschema. Ik heb op [url]http://wellstyled.com[/url] een schema genomen als uitgangspunt, maar dat is wel beperkt qua kleuren; zo blijft het wel rustig, maar toch. Heb je misschien een beter voorbeeld van zo'n schema. Misschien kun je je opmerking over structuur nog nader toelichten?[/quote:206e6f0181] Je hoeft natuurlijk niet een schema te gebruiken zoals die je wordt gegeven op zo'n site. Wat ik bedoel, is dat je bepaalde kleuren(combinaties) gebruikt die ook passen bij je site en het doel hiervan, gebruik niet teveel contrasterende kleuren. Deze kleuren hebben ook in tekst een functie, bijvoorbeeld om te laten zien dat een woord een link is. Maar ga niet verschillende zinnen andere kleuren geven, dit is heel onrustig en ziet er onprofessioneel uit. Ook kan je hiermee de duidelijke structuur aangeven, bv koppen boven alinea's. Nog meer over stuctuur: ik wil als bezoeker gelijk zien wat ik kan op je site, met de navigatie mooi bij elkaar. Maaak het overzichtelijk en zorg voor duidelijke tekst. Nu zie ik aan de linkerkant wel een rijtje links, maar zorg voor wat meer opmaak (bv niet de tekst direct tegen een plaatje, andere kleur / underlined). Andere dinge: tekst bovenaan is bijna net zo groen als de achtergrond, waarom staat die rode tekst daaronder er? Maak alles aan de rechterkant ook op, zo'n tabelletje met 3d-randen ziet er niet goed uit, gebruik één lettertype, zorg voor een duidelijke afscheiding tussen verschillende onderwerpen, etc. Zo, kun je weer ff verder ;) [size=7:206e6f0181]En ik ook...[/size:206e6f0181]
Link naar reactie
[quote:dca166c02a]B00TjE geeft in een keer veel reacties; ik herken niet alles (navigatie niet duidelijk, welk contactformulier bedoel je?). maar je tip voor het suggestie-formulier heb ik meteen gevolgd. Voor de leesbaarheid van de code (hoewel eigenlijk ander onderwerp): ik gebruik de echo-functie; wat noteer ik dan om een return in de code te bereiken? [/quote:dca166c02a] Ik bedoel het contact formulier om contact met jou op te nemen. voor enters: echo "bla bla bla komtie: [u:dca166c02a][b:dca166c02a]\n[/b:dca166c02a][/u:dca166c02a]";
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:75063f116f="stefanpack"]Je hoeft natuurlijk niet een schema te gebruiken zoals die je wordt gegeven op zo'n site. Wat ik bedoel, is dat je bepaalde kleuren(combinaties) gebruikt die ook passen bij je site en het doel hiervan, gebruik niet teveel contrasterende kleuren. Deze kleuren hebben ook in tekst een functie, bijvoorbeeld om te laten zien dat een woord een link is. Maar ga niet verschillende zinnen andere kleuren geven, dit is heel onrustig en ziet er onprofessioneel uit. Ook kan je hiermee de duidelijke structuur aangeven, bv koppen boven alinea's. Nog meer over stuctuur: ik wil als bezoeker gelijk zien wat ik kan op je site, met de navigatie mooi bij elkaar. Maaak het overzichtelijk en zorg voor duidelijke tekst. Nu zie ik aan de linkerkant wel een rijtje links, maar zorg voor wat meer opmaak (bv niet de tekst direct tegen een plaatje, andere kleur / underlined). Andere dinge: tekst bovenaan is bijna net zo groen als de achtergrond, waarom staat die rode tekst daaronder er? Maak alles aan de rechterkant ook op, zo'n tabelletje met 3d-randen ziet er niet goed uit, gebruik één lettertype, zorg voor een duidelijke afscheiding tussen verschillende onderwerpen, etc. Zo, kun je weer ff verder ;) [size=7:75063f116f]En ik ook...[/size:75063f116f][/quote:75063f116f] Ik ben weer iets verder; e.e.a. is nu een stuk rustiger / strakker, ik gebruik een beperkte set aankleuren en lettertypes. Ik ga nog wel een ander kleurschema zoeken; vind het nu wat te pastellerig. Als er nog meer verbeterpunten zijn houd ik me aanbevolen. Als er verder geen reacties meer komen, ga ik zelf weer aan de slag. Nogmaals dank voor degenen die een reactie hebben gegeven.
Link naar reactie
Toch is er nog een hoop te doen. Bijvoorbeeld het menu. Bij drie links staat er een plaatje voor. Doe dit bij allemaal of helemaal niet. In het eerste geval, zorg er dan voor dat ze dezelfde stijl hebben. Maak het menu goed op, bv met lijntjes ertussen of een grotere regelafstand. De [i:1c86a28f2a]naar boven[/i:1c86a28f2a]-knop is hier ook niet nodig en past btw ook niet bij de rest van de site. De top. Misschien kun je een ander logo maken, maar dat ismisschien van latere zorg. De tekst hier heeft volgens mij ook geen zin. [i:1c86a28f2a]Maak nu je keuze voor de nieuwste categorie:[/i:1c86a28f2a] ... en dan volgt niks. De rechterkant. Het is hier erg chaotisch, verschillende lettertypes /-groottes, uitlijnen naar rechts is niet mooi, een plaatje direct tegen de tekst aan ook niet. [i:1c86a28f2a](of zo veel als er gekozen is)[/i:1c86a28f2a] klinkt raar en die tabel ziet er ook lelijk uit. Het scrollende regeltje is alleen maar irritant -- het duurt veel te lang om te lezen. De 'laatste-forum-berichten-tabel' past daar niet goed, één zin over 15 regels... De ruimte voor reclame ziet er niet aantrekkelijk uit en stoort. Conclusie: je indeling moet een stuk anders. Nog iets algemeens: als ik zo even je hoofdtekst lees, weet ik nog steeds niet wat ik nou echt op de site kan. Let ook op lettertypes. Maak alles duidelijk, anders wil niemand hier komen. En dat vond ik weer lang genoeg ;)
Link naar reactie
Ik vind wel dat het er nu beter uitziet dan eerst, maar het is nog steeds erg onduidelijk. De site is niet duidelijk, omdat er veeeel te veel tekst staat! Als je op een site komt, moet je in een oogopslag zien waar de site over gaat. Dat zie ik hier niet in een oogopslag, want dan moet ik eerst lezen. En veel mensen willen niet zo veel lezen, dus gaan ze weg. Beter is dus om kort maar krachtig te zeggen wat je hier kunt doen en op een andere pagina uit te leggen hoe dat in z'n werk gaat. Ik zie dat je hoofdpagina eigenlijk uit diverse onderdelen bestaat: een headerblok, een inlogblok, een menublok, een contentblok en rechts nog wat vage blokken die ik niet kan benoemen of onderscheiden, omdat het onduidelijk is en dus te veel moeite kost. Nou is het goed om in blokken te werken, maar geef dan ook aan hoe die blokken heten, of tenminste welke zaken tot één blok behoren. Ik pak een willekeurige site erbij, bijv. www.radio538.nl ... Hier zie je een blok 'Headlines', 'Acties' etc. Nou is dit zeker niet een geweldige site, maar ik zie wel meteen wat de verschillende onderdelen zijn. Die uitleg van die goede doelen kan veeel korter, zet gewoon die goede doelen op een rij en zet er boven of onder 'Wat vind jij het beste goede doel?' Dan klikt men erop en zie je op de volgende pagina wel wat de bedoeling is. Wat ik ook niet snap, zijn die links naar andere sites. Waarom staan die in het contentvak? En waarom met die texture erbij? Die tickertape lees ik dus ook niet en die animated gif bij Gastenboek is ook vaag. Liefst alle bewegende delen weghalen als het slechts er is omdat je denkt dat het er leuk uitziet, want zo wordt de site rommelig en goedkoop. Ga eens naar http://cssvault.com, daar worden dagelijks sites besproken. Van die designs kun je afkijken hoe een goeie site eruit zou kunnen zien. Veel kijken naar mooie sites
Link naar reactie
[i:a3ab9b677a]boelieboelie [/i:a3ab9b677a]en [i:a3ab9b677a]stefanpack [/i:a3ab9b677a]weer bedankt voor de input; jullie opmerkingen gaan m.i. nu wat verder dan de eerste reacties. Misschien omdat de ergste verstorende elementen wat zijn weggewerkt... :-? In ieder geval heb ik een paar kleinere puntjes alvast meteen wat aangepast, maar heb ik wat meer tijd en inspiratie nodig voor andere; met name snel duidelijk maken wat er kan op de site is een uitdaging. Komt misschien ook omdat ik zelf nog niet weet waar dat uiteindelijk uit zal komen... Ik ben in ieder geval weer blij met jullie kritische opmerkingen; geeft mij inspiratie om weer wat zaken op te poetsen en mee bezig te gaan! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...