Ga naar inhoud

Omscholing tot Webdesigner/Dev


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Sorry als deze vraag hier niet thuis hoort maar ik hoop dat dat ik er toch antwoordt op krijg. Ik wil me graag laten omscholen tot Webdesigner/Dev. Mijn vraag is weten jullie een professionele instituut die dit soort opleiding tegen een redelijke prijs verzorgt? En dan heb ik het absoluut niet over LOI etc etc. Ik heb AAPoint en Eduvision al maar ik zoek er eigenlijk wat meer. Graag wat links erbij aub. Alvast bedankt, :wink:
Link naar reactie
[quote:6b1391b4bc="Phrea"]Overigens zijn heel veel webdesigners autodidact. Zijn veel goede, maar nog veel meer slechte voorbeelden van.[/quote:6b1391b4bc]Yep zo ben ik ook begonnen, maar met een PHP-cursus heb ik wat bevestiging gekregen dat ik op de goede weg zat. En natuurlijk ook veel bijgeleerd. Vooral zoals PHP-en hoort :D Het designen is wel autodidactisch en zonder WYSIWYG. Valt het te zien?
Link naar reactie
Mag ik vragen wat je vooropleiding is? En wat je werkervaring is (algemeen en met betrekking op de gebieden waar je naar toe wil)? Waar zou de opleiding voor jou aan moeten voldoen, heb je daar al een idee van? Wil je bijvoorbeeld veel aandacht voor het designen of juist voor de development kant? p.s. wat is er mis met LOI? Ze hebben niet alleen "kantklossen voor beginners"-achtige hobby cursusjes.
Link naar reactie
[quote:206be40928="Phrea"][quote:206be40928="Demonaz"]Het designen is wel autodidactisch en zonder WYSIWYG. Valt het te zien?[/quote:206be40928] Valt het te zien dat je autodidact bent? Nee [en dat zegt nix]. Valt het te zien dat je voor professioneel designer niet geschikt bent? Ja.[/quote:206be40928]Gelukkig dat ik dan niet mijn kwaliteiten bij design liggen, maar meer bij het development.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb geen voor opleiding heb door middel van wat zelfstudie in hobby geleerd met programma`s als dreamweaver te werken en ken de html taal ook al goed. Was zelf hard op weg mijn eigen website te maken en het was zelfs bijna klaar tot ik er achterkwam dat het verstandiger leek met een database te gaan werken ( PHP-MySQL). Maar op deze manier ben ik er achter gekomen dat ik het snel leer aleen met programmeren heb ik moeite zoals PHP. Iedereen zegt dat het maar heel makkelijk is maar ik begrijp er geen snars van. Maar met mijn huidige beroep moet ik zwaar lichamelijk arbeid verrichten en ik ben nu 34 jaar en mijn lichaam werkt al tegen. Dus ik wil graag van mijn hobie mijn werk maken. Een ander pakt een spannend boek ik pak of koop een IT boek om te lezen. Maar ik wil er dolgraag mijn beroep van maken en Webdisigner-developer is mijn grote wens omdat het lekker creatief werk is. Maar aangezien er tegenwoordig papieren worden gevraagt en terecht ben ik verplicht om om te scholen. En annie met LOI kom je niet aan de bak hoor.
Link naar reactie
Je kan de stude C&MD (communicatie & multimedia design) eens proberen. Hier wordt je meer de achterliggende kant van het webdesign in het algemeen besproken: hoe je het beste een product aan de man kan brengen, in teams kun werken, met projecten, enz. Je krijgt wel techniek, maar dat is een klein deeltje. Het gaat om ideëen genereren en gewoon een goed product voorzetten. Later kan je dan specificeren in de techniek, vormgeving of marketing kant. Het is niet echt webdesign, maar er wordl veel nuttige dingen bijgeleerd die je er zeker bij nodig hebt als je succesvol wilt worden in het webdesign wereldje.
Link naar reactie
Maar met de techniek alleen ben je er nog niet! Als je echt professioneel wilt gaan werken (dus centjes verdienen) en je start alleen (zonder personeel) dan zul je ook vormgevende kwaliteiten moeten ontwikkelen, taalkundig goed uit de verf moeten komen en daarnaast ook nog eens commercieel leren denken. Dus een totaal opleiding, dag of avondonderwijs, lijkt dan de beste optie. Kwaliteit kost dan geld maar dat is je eerste investering.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...