Ga naar inhoud

css probleem, 100% - ?px


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal, Ik heb het volgende probleem: Ik wil een website hebben, met aan de bovenkant een balk, en aan de linkerkant een balk voor een menu. De ruimte die aan de rechterkant onder overblijft moet gevuld worden met de webpagina. Ik heb het volgende al voor elkaar: [code:1:6b9c3b6e74]<html> <head> <style> body{ margin: 0px 0px 0px 0px; } div.top01{ width: 100%; height: 47px; background-color: #0066B4; } div.menu01{ height: 100%; width: 207px; position: absolute; left: 30px; top: 0px; background-color: #CCC; } div.content{ position: absolute; left: 237px; top: 47px; height: 100%; width: 100%; background-color: #000; z-index: 2; } </style> <title></title> </head> <body> <div class="top01"></div> <div class="menu01"></div> <div class="content"></div> </body> </html>[/code:1:6b9c3b6e74] Maar zoals jullie misschien zien (als je deze code ff in 'n html bestandje zet), heb ik aan de rechterkant een 'ongewenste' scrollbar, en aan de onderkant nog één! Ik snap wat css doet, hij neemt de resolutie van 100%, en die afmeting neemt het zwarte gedeelte aan. Maar ik weet niet hoe ik dit nou op moet lossen, want 100%-237px (oid) werkt niet. Weet iemand hoe het dan wél kan? Gegroet, Bob Emmen!
Link naar reactie
[quote:1370500d42="bob_emmen"]Als je deze code ff in 'n html bestandje zet.[/quote:1370500d42]Je kan het ook even online zetten.. Volgens mij is [i:1370500d42]content[/i:1370500d42] net zo breed als het venster, maar het zit niet tegen de kant aan. Het stuk zwart wat je niet ziet is dus net zo breed als het grijs en wit aan de linkerkant.
Link naar reactie
Volgens mij ben je in je div.top01 vergeten te bepalen wat je positie is. Onderstaand de code zoals het bij mij wel werkt. [code:1:d16d8c81d9] <html> <head> <style> body{ margin: 0px 0px 0px 0px; } div.top01{ position: absolute; width: 100%; height: 47px; background-color: #0066B4; } div.menu01{ height: 100%; width: 207px; position: absolute; left: 30px; top: 0px; background-color: #CCC; } div.content{ position: relative; left: 237px; top: 47px; height: 100%; width: 100%; background-color: #000; color: #fff; z-index: 2; } </style> <title></title> </head> <body> <div class="top01"></div> <div class="menu01"></div> <div class="content"></div> </body> </html> [/code:1:d16d8c81d9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...