Ga naar inhoud

Error site wanneer webserver down is


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi all, ik heb sinds kort een werbserver draaien. Maar op de één of andere manier klapt mijn verbinding er om de zoveel tijd uit. Maar hier kom ik wel uit met m'n provider. En verder moet die server wel ooit gereboot worden. Maar goed, nu zou ik graag het volgende willen : Wanneer mijn verbinding down is of m'n server down dan wil ik dat wanneer mensen naar mijn site gaan (www.PUfanclub.tk) ze een foutmelding krijgen vanmezelf. Niet de standaard pagina kan niet worden weergeven fout. Weet iemand hoe ik dit doe. de .tk is dus een dns naar mijn ip maar ik heb ook een site van hccnet, die kan ik dus gebruiken. Alvast bedankt !! W.
Link naar reactie
Als je ip adres onbereikbaar is kan je de server die dat ip adres heeft geen pagina laten zien. Helaas. Een DNS server vertaald een domein naar een ip adres, dit ding kan ook geen pagina's laten zien als dat niet lukt. Je hebt dus een abonnement nodig dat een redirect uitvoert naar je adres bij HCC (voor mijn part in een null frame zodat je domein netjes in de adres balk blijft staan) In dit geval ga ik er gemakshalve vanuit dat HCC het wel altijd doet. Je zou dan het volgende kunnen doen (Je hebt geen serverside script bij HCC neem ik aan, dus het moet allemaal client side gebeuren) Op HCCnet een paginatje met in de HEAD tags een verwijzing naar een javascriptje op jou server bij solcon. In dat javascriptje staat dat wanneer dit script geladen is hij het frame moet herladen maar dan vanuit de nieuwe locatie op jouw eigen server. Daarnaast zet je in de HEAD tags een refresh naar een 2e pagina. De "sorry de server is offline pagina" Als je deze refresh waarde nu op 10 seconden zet ofzo, dan weet je zeker dat het .js scriptje van de solcon server eerder is geladen dan die 10 seconden. Op de pagina bij HCC zet je "Een ogenblik gedult aub" En een link naar je IP adres voor degene die geen javascript hebben. Eventueel een metertje erop dat aftelt. Niet eenvoudig allemaal, maar het zou moeten werken.
Link naar reactie
maak een welkom pagina op de hccnet ruimte; dat is de 1e pagina die de bezoekers van je .tk pagina te zien krijgen. vraag op die pagina een plaatje op wat op je eigen server staat. Knoop daar een onerror aan vast met een window.location. Als het plaatje niet geladen kan worden, ga je naar je eigen 404 (ook bij hccnet). Als het plaatje wel geladen kan worden kan er doorgeklikt worden oid. t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...