Ga naar inhoud

wat maakt een site aan "trekkelijk"


anoniem

Aanbevolen berichten

Kijk nu doe je het goed :D Afijn, het allerbelangrijkste is dat je site overzichtelijk is. Je moet gewoon direct kunnen zien waar de site over gaat. Een goede indeling is dus ook belangrijk. Als je dat hebt met een simepl uiterlijk, ben je al een heel eind! Op de tweede plaats komt een dus een goed uiterlijk. Voor de rest, gewoon de boel goed indelen dus, en nette zinnen maken, en laat het niet lijken alsof je een 12 jarig kind bent dat net Lycos+.TK heeft ontdekt... :P En ik moet zeggen, dat ik nog geen ene ruk wijzer ben geworden wat betreft dat programma van je. Snap nog steeds niet wat het is... Staat nergens, en niemand downt zomaar dingen die die toevallig tegen komt.
Link naar reactie
[quote:882d32a38d="Phrea"] Deze site scoort niet echt hoog.[/quote:882d32a38d] vertel dan op zijn minst WAAROM niet?!? persoonlijk vind ik het niet fijn dat wanneer ik kies voor het verwijderen van "hotfixes" dat er een ander venster geopend wordt (IE6/firefox) Het te downloaden programma is niet beschreven uiterlijk is OK, lekker simpel Sander
Link naar reactie
[quote:4358887c4c="sander16v"][quote:4358887c4c="Phrea"] Deze site scoort niet echt hoog.[/quote:4358887c4c] vertel dan op zijn minst WAAROM niet?!? persoonlijk vind ik het niet fijn dat wanneer ik kies voor het verwijderen van "hotfixes" dat er een ander venster geopend wordt (IE6/firefox) Het te downloaden programma is niet beschreven uiterlijk is OK, lekker simpel Sander[/quote:4358887c4c] oke bedankt voor je tips dat ik het programma moet beschrijven en het open springen van nieuwe vensters vind ik ook eigenlijk niks maar ben het vergeten te veranderen. hier kan ik wat mee. bedankt
Link naar reactie
[quote="sander16v"][quote:7938ad89f4="Phrea"] vertel dan op zijn minst WAAROM niet?!?[/quote:7938ad89f4] Als je het hebt over wat een site aantrekkelijk maakt kan ik de opmerking van Phrea zelf wel invullen. Maar goed laat ik even voor mezelf spreken :-) De site die je nu laat zien heeft niet echt veel uitraling. Voor een word dokument zou het er netjes uit zien. Maar om bezoekers te trekken kan het geen kwaad om een soort van "huisstijl" samen te stellen. Dit kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een kleurcombo die herkenbaar is, een poppetje/mascotte, een logo, appart lettertype etc etc.. Dit gaat dan puur om het uiterlijk. Ga de site niet vol knallen met effecten, lichtkranten en JPG-tjes met het formaat van een stoeptegel. Betreft de inhoud kan ik kort zijn. Updaten! Belangrijk voor herhalings bezoeken. Voor de rest zul je vanzelf merken of mensen jouw invulling van een site zullen waarderen. Regel een bezoekersteller om dit bij te houden.. Hier nog wat foute dingen die je beter kan laten... Popups Fullscreen site Veel bewegende gif plaatjes Orgel muziekjes Commic sans :lol: Favo-scriptjes Tot zover mijn aandeel :D Gr. J-P
Link naar reactie
Ik vind de site nogal sober en Spartaans overkomen, en ook ik mis (net als JP) een "opmaak stijl". Het lijkt of het een beetje snel opgezet is. Ook zou ik kiezen voor een ander lettertype. Een strakker lettertype (Arial, Verdana) oogt mooier. Ook zit er een fout in het menu: soms zie ik ineens 2 identieke menu's naast elkaar. (klik maar eens 2 x achter elkaar op "home") Ook zou ik er iets meer kleur inbrengen en een mooi logo maken. Maak er inderdaad geen kermis van. Een eenvoudige opgezette site kan heel mooi zijn! Succes!
Link naar reactie
[quote:afb1596f18="Phrea"][quote:afb1596f18="sander16v"]vertel dan op zijn minst WAAROM niet?!?[/quote:afb1596f18] Zo moeilijk is hij niet hoor: [b:afb1596f18]Design, opmaak, surfervriendelijkheid, een duidelijke doelgroep[/b:afb1596f18].[/quote:afb1596f18] Aaaargh, zeg dan wat hij kan verbeteren! geef een tip, een hint, voor mijn part een schop! maar zeg in ieder geval WAAROM!
Link naar reactie
[quote:4ef9d8b66c]Ook zit er een fout in het menu: soms zie ik ineens 2 identieke menu's naast elkaar. (klik maar eens 2 x achter elkaar op "home") [/quote:4ef9d8b66c] Gek genoeg beviel het formaat vd website me toen beter..vind die buttons zo ielig in het (m.i.) veel te witte gebeuren. Aan de andere kant, als het allemaal goed werkt, en je publiek neemt er genoegen mee, who cares :) peace
Link naar reactie
Persoonlijk hou ik ook niet al te veel van overbodige toeters en bellen op een site zoals popups, overdadig gebruik van afbeeldingen etc.. dus dit heb je hier goed gedaan.. doch... het is wel te kaal naar mijn opinie. Te eentonig dus. Misschien moest je een logo ontwerpen voor je site en deze bovenaan zetten zou dat al een hele andere indruk geven en de site wat meer vorm geven. Ook zijn er enkele bugjes aanwezig, zoals wanneer ik bijvoorbeeld op home klik wordt je menu in je frame nog eens extra geopend. Dus de homebutton moet linken naar: http://members.home.nl/k.janssen/inhoud.htm in dat frame en niet naar http://members.home.nl/k.janssen/ Groetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...