Ga naar inhoud

footer in css wel aan de onderkant van de browser, maar ....


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi! misschien rare vraag. ben bezig voor een site van een kennis van me. Er is me gevraagd of ik zijn ontwerp om wil zetten in css! Nou op zich geen probleem .. beetje zoeken hier en daar, maar het lukt over het algemeen heel aardig. nu heb ik een klein probleem. Ik heb de site bijna klaar en moest daar vanwege copyright een footer inzetten. (om die gegevens daar naar te zetten) Deze footer 'plakt' aan de onderkant van de browser. Tot zover geen problemen. nu heb ik net boven de footer div een andere div staan met een aantal plaatjes van sponsors. en deze div moet eigenlijk tegen de footer div aanzitten. Nu gebeurt dit wel als er genoeg content instaat, maar op pagina's met maar een klein beetje tekst verplaatst deze div naar boven. Ik word hier echt gillend gek van en snap niet wat ik fout doe. Hopelijk zijn er enkele wizards hierzo die me uit de brand kunnen helpen. hieronder de code : [code:1:6851f2c70c] body { background: #fff url("images/background.gif") repeat-y 50% 0; background-attachment: fixed; margin: 0; padding: 0; text-align: center; } .clear { clear: both; font-size: 0px; margin: 0px; } #container { margin: 0px auto; text-align: left; width: 692px; } h1 { width: 692px; height: 209px; text-indent: -9999px; background: url(images/header.png); margin: 0; padding: 0; } #left { width: 407px; float: left; padding: 3px 5px 0px 10px; } #right { width: 250px; float: left; padding: 3px 10px 0px 10px; } #sponsored { background:url("images/bg_promo.gif") no-repeat; padding: 0px; margin: 0px auto; color: #fff; width:692px; height:151px; bottom: 38px; font: 10px/16px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } #right h4 { padding:0px 0px 5px 5px; margin: 0px 0px 0px 0px; font:100%/1em Verdana; color:#000; } #right a:link, a:visited { color: #000; text-decoration: none; } #right a:hover { color: #000; text-decoration: underline; } #footer { margin: 0px auto; position: relative; background:url("images/footer.gif") no-repeat; width: 692px; height: 38px; padding: 5px 0; bottom: 0; clear: both; } #footer h3 { margin: 28px 0px 0px 0px; text-align: left; text-indent: 20px; font: normal 10px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #333; } #footer h3 a:visited, #footer h3 a:link { color: #f00; text-decoration: none; } #footer h3 a:hover { color: #f00; text-decoration: none; } .float { float: left; padding: 0px; margin-right: 9px; border: 9px solid #fff; } #sponsored p { text-align: center; font: 10px/16px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #333; margin-bottom: 8px; margin-top: 35px; } [/code:1:6851f2c70c] alvast dank voor al de hulp .. groet Lex hieronder plaatje als illustratie van het probleem [img:6851f2c70c]http://people.zeelandnet.nl/relex/helpme.gif[/img:6851f2c70c]
Link naar reactie
hey dank voor je antwoord! ik heb dit zelf ook al bedacht, alleen het probleem is dat ik dan voor de footer 3 divs moet maken (als ik het goed heb natuurlijk) div footer met bgplaatje van sponsor en footer aan elkaar in de div twee andere bijv. sponsor en copyright alleen als ik dat doe verschuift de tekst/afbeeldingen naar boven. de background van de footer div blijft aan de onderkant kleven, maar de inhoud van die divs gaat zweven. dus weet eigenlijk niet goed hoe ik jou antwoord op een goede manier moet implementeren .. mocht je dit lezen hoop ik dat je hier nog wat duidelijkheid in zou kunnen geven iig dank voor het meedenken lex
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...