Ga naar inhoud

tekst op één regel links en rechts uitlijnen, zonder tabel


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedankt voor jullie reactie heren! Het liefst ga ik niet met de positie liggen klooien. Dit zou ik dan namelijk voor een aantal regels moeten gaan doen. En justify werkt in de nieuwere IE's niet voor één regel (net zoals de regel aan het einde van een alinea, wordt deze gewoon links uitgelijnd). Iemand?? EDIT: Het is toch gelukt met de positie!! Ik dacht dat je bedoelde om de delen relatief te verplaatsen! Maar absoluut binnen de div gaat wel!!!: [code:1:87cf144993]<div width="100%"><span style="position:absolute; left: 0;"></span><span style="position:absolute; right: 0;"></span></div>[/code:1:87cf144993] BEDANKT!!!
Link naar reactie
[quote:c9b92b4e70="Johnny321"]je kunt die 100% bij die div wel weghalen. Een <div> is standaard al 100%.[/quote:c9b92b4e70] Daar kom ik nog even op terug: ik merk dat de div automatisch even breed is als de inhoud van de eerste span... Als de tweede span rechts is uitgelijnd, is dat rechts uitgelijnd in de eerste span. Met toevoeging van de '100%' wordt een en ander wel goed getoond. Is dit misschien een hebbelijkheid van Internet Explorer?
Link naar reactie
In Mozilla krijg ik nu (logisch) een horizontale scrollbar. Vanwege 'right:10px', 'left:10px' en dan ook nog 'width:100%' daartussen. Hier iets wat beter werkt:[code:1:ccb41988cf]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN"> <title>Quuz</title> <style type="text/css"> #top{ position:relative; margin:10px 10px 0 10px; } .foo{ position:absolute; left:0; } .bar{ position:absolute; right:0; } </style> <div id="top"> <span class="foo">Foo</span> <span class="bar">Bar</span> </div>[/code:1:ccb41988cf]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...