Ga naar inhoud

Transparante achtergrond kleur..


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik bne nu al een paar dagen aan het ploeteren, en het blijft maar niet lukken. Het zit zo; ik maak een site voor de locale hockey club, en ik dacht er een site van die je niet op het scherm scrolled, maar alleen een iframe/layer waar alles in staat. Nu heb ik gekozen voor de layer, die relative staat en met overflow op auto. Dus dat er een scrollbalk in komt. Maar nu wilde ik het zo doen, dat de achtergrond een transparant wit vlak werd, dus dat je er licht doorheen kon zien, net als op www.Athens2004.com. Het lukt me maar niet, dit is de code die ik nu gebruik:[code:1:ae0973ea6e]{filter:alpha(opacity=25); -moz-opacity:0.5; opacity: 0.5}[/code:1:ae0973ea6e]En alles wat erin wordt schreven, wordt ook transparant (duh). Maar het lukt me maar niet om er bv. een layer over heen te zetten, omdat deze er niet over heen kan gezet worden (z-indexes uigebrobeerd, en op relative gezet) Trouwensm als k em op absolute zet lukt het wel, maar ik weet dat de layout dan niet meer klopt op andere resoluties van 1024x768. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Hoi, Wat je zou kunnen proberen is een patroon aan maken in gif formaat. Dit patroon zou dan moeten bestaan uit 2 witte pixels en twee transparante pixels die om en om een blokje vormen. Wanneer je dit als patroon gebruikt krijg je een soort van ruwe transparantie. Het zal dan niet het effect worden dat je voor ogen hebt. PNG bestanden kunnen wel halve transparatie opslaan... Ik dacht wel dat PNG niet in elke browser te zien is.. Moet je even zelf gaan zoeken op i-net wat de mogelijkheden zijn.. Gr. J-P
Link naar reactie
JP, alpha transparency is ook in IE weer te geven, alleen moet je daar in de code van de site wat extra moeite voor doen [eigenwijze mennekes daar ;) ]. TS: athens2004 is idd gewoon met plaatjes gemaakt, en in dit geval kan dat prima gezien het feit dat de achtergrond niet statisch is [wat over het algemeen toch al niet als mooi wordt ervaren, tenzij erg subtiel]. Je kunt dus twee dingen doen: het met plaatjes uitwerken of het met alpha transparency [met wat extra moeite voor IE]. De laatste is iig wel de 'stoerste' oplossing en geeft je uiteindelijk wat meer vrijheden met bijv add-on images [ik denk aan bijv zelfgemaakte rulers] die je op die manier dus overal kunt plaatsen zonder dat je met de achtergrond rekening hoeft te houden.
Link naar reactie
Soms is Flash idd erg handig. :D Ik heb er ooit eens een statische site mee gemaakt, je merkte alleen dat het flash was als je rechts-klikte. Alle zooi meteen omzeild. Maar dat was eenmalig want ik ben geen flasher en ken de code [hoe heet dat ookweer?] totaal niet. Nog een tijdje met director en Lingo gestoeid, erg leuk voor offline toepassingen en/of presentaties en/of spelletjes enzo. Maar ik ben uberhaupt geen coder, het meeste laat ik door anderen doen [bijv php, js, dhtml, etc]. Euh... [/ot] :D
Link naar reactie
[quote:5187e2ddfd="Phrea"]helemaal voorgekauwd: [url=http://www.google.nl/search?num=20&hl=nl&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=off&q=alpha+transparency+internet+explorer&lr=]google[/url].. [color=blue:5187e2ddfd]even ietsje aangepast door t.[/color:5187e2ddfd][/quote:5187e2ddfd] Man, doe niet zo kinderachtig, tis hier geen kleuterschool waar iedereen altijd lief tegen elkaar moet zijn hoor. Mijn post was niet lelijk, maar gewoon to the point. [zal dit in zijn geheel verdwijnen, of wederom worden aangepast...?] [color=blue:5187e2ddfd]dit soort dingen kan ook via PB, t.[/color:5187e2ddfd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...