Ga naar inhoud

(waarschijnlijk css) probleem met printen van pagina's


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik werd er gisteren door iemand gewezen dat het printen van de pagina's bij mijn site niet goed gaat. Als je op printen drukt dan drukt de printer alleen de eerste pagina af en verder ziet hij lege pagina's. Ik denk dat dit komt doordat ik css gebruik, want als ik de pagina print, dan wordt ook de scrollbar uitgeprint en dat is gewoonlijk niet het geval. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?? (o ja, als je het zelf wilt zien: [url]www.osmbasketball.nl/spelregelwijziging.htm[/url])
Link naar reactie
[quote:c549439db0]Je bootst frames na, waarom?[/quote:c549439db0] Waarschijnlijk omdat hier altijd hard geroepen wordt dat frames heel slecht zijn, maar hij wel graag de navigatie altijd in beeld wil hebben. [quote:c549439db0]En defineer je lettertype, 'Times New Roman' staat een beetje amateuristisch.[/quote:c549439db0] Het lettertype is gedefinieerd, of het al dan niet een amateuristisch lettertype is is een kwestie van smaak. Zelfs comic sans ms kan op zijn tijd functioneel zijn (hoe krijg ik het over mijn lippen). Hoogstens kun je zeggen dat alleen 'Times new roman' niet genoeg is en daar voor de volledigheid serif zou moeten worden toegevoegd, zodat je op systemen zonder Times ook een lettertype met schreef krijgt. Een oplossing is een aparte print-stylesheet te gebruiken, die dergelijke effecten weer opheft. Dus als je div#content een style geeft in je content.css dan kun je die in de de print stylesheet weer opheffen om het geschikt te maken voor een printer. De aanroep naar zo'n printerstylesheet vanuit je html is dan: [code:1:c549439db0]<link rel=stylesheet media=print href="printer.css">[/code:1:c549439db0] zoiets doe je eigenlijk al, maar je linkt alleen naar een .doc bestand?
Link naar reactie
[quote:75ed21acc7="pc_freak17"]dat is volgens mij niet eens nodig, omdat 'Word' helemaal niet bij het printen komt kijken. De printbare versie is alleen in een .doc formaat maar daar kan de browser ook gewoon mee omgaan[/quote:75ed21acc7]Euh. Misschien moet je dat nog is nakijken. Een '.doc' document heeft een bepaald MIME type, een browser zal kijken of hij dat MIME type ondersteund en zo ja er iets mee doen. De meeste browsers zullen het echter niet ondersteunen denk ik zo.[quote:75ed21acc7]Kun je dat ff uitleggen aub?[/quote:75ed21acc7]Vertaald: "gebruiksvriendelijkheid". Heel simpel, er zijn vele onderzoeken gedaan naar lettertypes op het scherm en daaruit blijkt dat je het beste een schreefloos lettertype kunt gebruiken. Dus geen Times.
Link naar reactie
o, ok. Dan zal ik er nog eens voor gaan zitten en kijken of ik een ander lettertype kan vinden dat naar mijn smaak goed is. Nog een laatste vraagje aan jou Anne: wat is een schreefloos lettertype precies?? Nog een vraagje aan maIRnaairruJ: als ik doe wat jij zegt, een apart stylesheet voor het printen maken kunnen alle browsers het dan wel aan (want met een .doc schijnt dat dus niet het geval te zijn)
Link naar reactie
Het is ook mogelijk om in die printstylesheet de navigatie en menuelementen op display: none; te zetten, zodat ze voor een printer niet zichtbaar zijn. over die lettertypes: http://psychology.wichita.edu/optimalweb/text.htm [quote:0b5704d0da]This is not to say there is no objective differences between the fonts. In fact, there is some evidence that suggest that some serif fonts promote better comprehension than some sans serif fonts. For example, a study by Boyarski, Neuwirth, Forlizzi, and Regli (1998) found small but significantly higher levels of comprehension for the Georgia font over the sans serif font Verdana by people reading on a computer screen. However, it is really too early to draw any definitive conclusions from this. Studies need to further examine the effect of different fonts on reading comprehension.[/quote:0b5704d0da] [quote:0b5704d0da]There is evidence that children prefer sans serif fonts (Arial & Comic) over serif fonts[/quote:0b5704d0da] [quote:0b5704d0da]Older Adults are more accurate with, and prefer larger font sizes. They also prefer sans serif fonts over serif fonts.[/quote:0b5704d0da]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...