Ga naar inhoud

Co-workers onderhouden website


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik onderhoud voor een opdrachtgever een website met behulp van het programma Macromedia Dreamweaver MX. Om nu te voorkomen dat mijn opdrachtgever voor ieder woordje dat hij op z'n website wil veranderen met mij contact op moet nemen, wil hij de kleine dingen zelf kunnen veranderen. Ik heb hem hiervoor het programma Macromedia Contribute aangeraden. Nu wil ik graag weten hoe je de website consistent kunt houden, aangezien ik dan niet meer de enige ben die updates kan uitvoeren. Het gaat dus eigenlijk om een soort van versiebeheer. Het is mij bekend dat je in beide programma's de namen van zogenaamde "Co-workers" kunt vastleggen. Maar ik vraag me af hoe dit verder wordt afgehandeld, aangezien ik de site meestal lokaal bewerk en niet op de server. Ik heb dus als het ware een kopie lokaal staan. Misschien kan iemand mij aangeven hoe ik dit het beste kan regelen.
Link naar reactie
Een Content Management Systeem zorgt er dus voor dat een site niet inconsistent wordt en dat er geen verschillende versies ontstaan? Maar heeft Dreamweaver hier dan helemaal geen mogelijkheden voor? Dit omdat er in het programma over "Co-workers" wordt gesproken. De aanpassingen die gedaan worden (door mijzelf) zijn heel divers. Van het plaatsen van nieuwe plaatjes tot het creeren van pop-up windows.
Link naar reactie
Ik maak weleens websites voor bepaalde kleine bedrijven met mensen die er de ballen verstand van hebben. Het beste om dan m.i. te doen is een scriptje schrijven in ASP/PHP waarmee degene die de site wil veranderen in kan loggen, ik een tekstvakje zijn nieuwe tekst kan invoeren en submitten. Zo kan hij makkelijk bijv. de tekst op de home-page of iets anders makkelijk aanpassen. Als je nog geen PHP kent is dit echter niet aan te raden.
Link naar reactie
Contribute zou overkill kunnen zijn, maar je kunt een versie 30 dagen uitproberen, dus waarom niet? Je zal de content hoogst waarschijnlijk online editten, maar niets houdt je tegen om het offline te doen en dan te copy&pasten. Of misschien is er wel een directe link tussen dreamweaver en contribute, maar dat zal je dan even in die test moeten bekijken. Een duur CMS lijkt me te omslachtig in dit geval.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...