Ga naar inhoud

[sitecheck] van frames naar css


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Al een aantal keer vragen gesteld op dit forum toen ik bezig was in frontpage een site te bouwen met frames, veel commentaar natuurlijk maar je moet ergens beginnen, inmiddels verschillende tutorials en cursussen gedownload over css en uiteindelijk mijn site in html / css gemaakt. De vorige frame site staat op http://www.deknotwig.com/index.htm en de nieuwe versie staat op http://www.kcst.nl/index.htm en de stylesheet ziet er als volgt uit: body{ padding-left:14em; font-family:Arial,Verdana; color:black; background-image:url("images/inh8ergrdbut.png"); background-repeat: repeat-y} h2, h3, h4, h5, h6 { background:white; color:darkblue} ul.navbar { list-style-type: none; padding: 0; margin: 0; position: absolute; top: 15em; left: 1.5em; width: 15em } ul.navbar li { margin: 0.3em; padding: 0em } ul.navbar a { text-decoration: none; font-size: 18px; font-weight: bold} a:link { color: black ; font-weight: bold} a:visited { color: black ; font-weight: bold} a:hover { color: darkblue ; font-weight: bold} a:active { color: blue ; font-weight: bold} h1{ font-family:"Comic Sans Ms",Arial,Verdana; color:black} Wat kan ik nog verbeteren of anders doen? en ook graag of het goed overkomt met andere browsers dan IE waar ik alleen op kan checken. En als tweede, in de frames site scrolt alleen de main pagina en blijf de inhoud en de vaandel staan, nou heb ik ergens gezien dat dit ook in css kan alleen kan ik het nergens meer vinden, ik zit me nu dus af te vragen of het misschien toch niet kan, dus als iemand weet hoe dat moet ook graag, of waar ik het kan vinden. Brand maar los! Moos
Link naar reactie
[quote:c4de1877bc="Moos"]Wat kan ik nog verbeteren of anders doen? en ook graag of het goed overkomt met andere browsers dan IE waar ik alleen op kan checken.[/quote:c4de1877bc] Je kunt alleen op IE checken??? Firefox (of Mozilla) en Opera (de adware-versie) zijn gratis te downloaden, dus daar kun je best in checken. Dan zul je zien dat je tekst overloopt in de rode zijbalk.
Link naar reactie
Het menu kan inderdaad beter. Het is waarschijnlijk duidelijker als je Verkenner imiteert: Een diepere laag staat meer naar rechts. Dus ipv [code:1:992f8a4aa5]Home Algemeen Cursussen ECDL On the Job Workshops Inschrijven Rooster Contact[/code:1:992f8a4aa5] Dit:[code:1:992f8a4aa5]Home Training Algemeen Cursussen Windows voor beginners ECDL On the Job Workshops Inschrijven Rooster Contact[/code:1:992f8a4aa5] "Een normale optimalisatie en herinstallatie is 6 tot 8 uur werk, u heeft dan zelf al een back-up gemaakt van al uw data en heeft al uw software en drivers gereed." --> Waarom doe je daar zo lang over? Kan het zelf in maximaal 3 uur klaar hebben! En wat ik me altijd afvraag: Hoe lang ben je bezig mensen dit te leren: "Computer starten, afsluiten, opnieuw opstarten."
Link naar reactie
Daarin staan voorbeelden hoe het moet. Waarop het neer komt is dat je een aantal karakters gebruikt die niet in het karakter set voorkomen dat je gebruikt, waarschijnlijk vanwege het verschil tussen HTTP en je lokale bestanden systeem. Optimale codering op het web is UTF-8, als het goed is ondersteund je editor dat ook. Je zorgt ervoor dat je server bestanden met een 'charset=utf-8' parameter over het web verstuurd, je zorgt ervoor dat je bestanden alleen maar UTF-8 bytes bezitten en klaar. (Het is meer implementeren, voorbeelden geven gaat niet echt. Als er al voorbeelden nodig zijn, hoe je bijvoorbeeld dat met je server regelt, staat het in het artikel.)
Link naar reactie
Michiel, de menu's kunnen inderdaad beter, ik ben aan het uitzoeken hoe ik met submenu's kan werken want dat kan ook vast wel. En wat dat herinstalleren betreft, je eigen systeem even installeren gaat vrij snel maar een hd eerst partitioneren, besturing op c: data op d: alle data terug, image op e:, pagefile op f: en controleren of alles naar behoren werkt ben je iets langer mee bezig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...