Ga naar inhoud

dynamic text in Flash vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in flash (zoals in de tutorials, zie de Stiletto uitleg) een stukje dynamic text geplaatst met een verwijzing naar een txt bestand. Als ik één zo'n stukje tekst plaats (zoals de tutorial zegt) werkt dat prima. Maar ik heb nu meer stukken dynamic text nodig! Dit wordt in de tutorials verder niet uitgelegd. Ik heb dit nu wel werkend door meerdere txt bestanden te maken, vervolgens in de actions al die txt's te laden om daarna per dynamic text de boel terug te vinden. Hoe moet ik nu één txt bestand maken waarin alle verschillende txt's staan voor de verschillende tekst delen??? Thnx, Thor2002
Link naar reactie
@Mai enz., als je in Flash (MX? moet ik nog uit proberen) bij de help functie kijkt, komt er ook en optie tutorials tevoorschijn (Bij MX is het verstopt bij how do I... Daar staan bij de basic voorbeelden. Het gaat hierbij om add statcic,input and dynamic text. In de tutorial wordt er op een plaats een dynamic tekst geplaatst. Vervolgens wordt er een txt bestand gemaakt dat begint met een referentie. Bijvoorbeeld: TextField=Dit is een voorbeeld van de dynamische Stiletto. Dit bestand wordt bv als test.txt opgeslagen. Dan wordt er in de tiemline van flash een actie geplaatst van het type global functions, brwoser network, loadVariablesNum("test.txt", 0);waarbij het txt bestand wordt geladen in de scene. Nu wil ik eigenlijk één test.txt bestand, met daarin meedere 'variabelen' dus Textfield=bladiebla, Textfield2=nog eens bladiebla. @teacher: v.w.b. de optie die jij noemt zal ik me moeten verdiepen (m.a.w. ik weet nog niet hoe dat allemaal werkt...) Ik probeer het nog even verder, schijnbaar ben ik de eerste die in flash meerdere teksten wil plaatsen en dat in één algemeen bestand wil koppelen... thor2002
Link naar reactie
ok, begrepen.. Ja je kunt meerdere variabelen toekennen in 1 tekstbestand, door de variabelen te scheiden met een & teken: [code:1:747b272f25]TextField1=Dit is een voorbeeld van de dynamische Stiletto&TextField2=Dit is een voorbeeld van de dynamische Stiletto[/code:1:747b272f25] Toch is loadVariables niet de beste methode om grote teksten in te laden. Kijk ook eens naar wat je allemaal met XML kunt doen in flash. Tekstbestanden hebben redelijk wat beperkingen. Zo hoort eigenlijk de hele tekst url encoded te zijn, dat wil zeggen alle spaties vervangen door een + of %20, en ook alle andere tekens buiten normale letters en cijfers moeten eigenlijk als %-getal. Je kunt je wel voorstellen dat als & een scheidingsteken is voor variabelen het niet meer gebruikt kan worden in een tekst. Let ook op het verschil tussen flash MX en flash MX 2004 (flash 6 & 7) er zit een redelijk groot verschil tussen de 2.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...