Ga naar inhoud

Button met go to webpage gaat meteen naar pagina zonder klik


anoniem

Aanbevolen berichten

Button met go to webpage gaat meteen naar pagina zonder klikken. Ik heb ff een button gemaakt in flash en wil hem laten linken naar een andere pagina. Zodra de pagina laad met die button erop gaat ie direct naar de link onder de button. Hoe kan ik dit goed krijgen zodat je alleen naar de link gaat als je erop klikt?? Heb ooit eens met flash 4 gewerkt! Zage er toen iets anders uit als MX. Wie helpt mij? Het fla bestand kun je hier vinden [url]http://www.besie.com/test.fla [/url]
Link naar reactie
Ten eerste zou ik voortaan even in het onderwerp zetten dat je het over flash hebt, dat is wat duidelijker. Je hebt de getURL() aanroep helemaal niet in een button staan, hij staat gewoon in het eerste frame en dus wordt het uitgevoerd ja, dat is niet zo vreemd toch? Als je de code in een button wilt zetten, dan moet je eerst de button direct aanklikken (niet de 'group' waarin hij staat) en dan, in een on(press) of on(release) handler zetten. Een wat? Nou ja, de button moet ook weten wanneer die de opdracht moet uitvoeren. Voor jou geldt: klik ergens in het witte vlak zodat de group met de button geselecteerd wordt. Doe dan cntrl-B zodat de group geen group meer is, maar je direcht de button hebt geselecteerd. Ga nu naar actionscript panel en voeg de volgende code toe: [code:1:c3c7200752]on(release) { getURL("http://www.kleeneze-informatie.com/index.php?option=com_infopack&Itemid=35","_self"); }[/code:1:c3c7200752] actionscript dat voorkomt in de timeline boven in beeld wordt altijd direct uitgevoerd als de speler dat frame bereikt. Ik raad je wel aan om eerst een paar tutorials te maken die in flash mx zitten, want er is nogal een groot verschil tussen flash 4 en mx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...