Ga naar inhoud

Automatisch code toevoegen aan een html bestand


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Ik ben bezig met het toevoegen van een fotoalbum / slideshow op mijn website. Het toevoegen van deze items aan mijn website zijn op zich niet het probleem maar wel het onderhoud ervan. Op mijn website worden dagelijks meer dan 30 foto's toegevoegd en als ik al deze foto's dus iedere dag weer handmatig moet gaan toevoegen in de html codering dan gaat de lol er snel vanaf omdat je daar dan veel te lang mee bezig bent. Mijn vraag is dan ook of er iemand een manier weet om dit automatisch te laten gebeuren? Bijvoorbeeld een scriptje o.i.d. welke de inhoud van een specifieke folder uitleest en dan de gevonden bestandsnamen toevoegd aan de (html) code. Ik heb al gekeken naar diverse programma's welke complete html pagina's in elkaar zetten aan de hand van een map met foto's. Maar ik ben daarbij tegen een te groot aantal nadelen aangelopen. Zo heb je weinig tot geen invloed op de output tenzij je het hele document weer gaat ombouwen, alles word bij elkaar in een map gedumpt en dat draagt niet bij aan de overzichtelijkheid, etc. etc. Hopelijk weet iemand mij een juiste kant uit te sturen.
Link naar reactie
Sja, ik heb zelf een CMSje hiervoor gebouwd. Kan ik alles zelf instellen, verplaatsen, aanpassen, verwijderen etc etc etc, precies hoe ik het wil dus! Als je een beetje thuis bent in bijvoorbeeld PHP is dat echt niet zo'n hele grote klus hoor... En als je zelf niet wilt bouwen, kom je toch uit op hotscripts.com, of iets in die geest
Link naar reactie
CMS staat voor Content Management System. Dit is een systeem waarmee je een website kunt onderhouden. Sommige systemen bieden ook de mogelijkheid om daarmee foto's te plaatsen. Dit is niet enkel met PHP te realizeren. Er zijn ook andere mogelijkheden, waaronder ASP. PHP en ASP zijn server-side scripting languages waarmee je met databases of tekstbestanden kunt communiceren. Ook kun je hiermee gemakkelijk bestanden, en dus ook foto's, uploaden naar de server. Op het internet zijn een groot aantal gratis systemen voor dit soort zaken te vinden. Nadeel hiervan is dat je, zeker zonder kennis van PHP danwel ASP, vrijwel onmogelijk aanpassing kan maken in zulke systemen. Alleen daarom is het al aan te raden om een van beide talen onder de knie te krijgen. PHP draait op Apache, ASP draait op windows servers. Ikzelf gebruik nu www.mivida.nl als mijn persoonlijke site. Deze site draait op mijn eigen CMS, www.digital-oxygen.nl/forte. Dit is allemaal opgemaakt uit PHP en MySQL. Voordeel van het leren van PHP en MySQL is dat wanneer je bijvoorbeeld een systeem als het mijne zou downloaden en gebruiken, je zelf gemakkelijk dingen kunt aanpassen, fouten kan opsporen etc etc etc. Dus ja, het leren van PHP is nooit weg, en je kunt er mijn inziens beter eerder dan later mee beginnen...
Link naar reactie
[quote:d99170b310="meneer de koekepeer"]CMS staat voor Content Management System. Dit is een systeem waarmee je een website kunt onderhouden. Sommige systemen bieden ook de mogelijkheid om daarmee foto's te plaatsen. Dit is niet enkel met PHP te realizeren. Er zijn ook andere mogelijkheden, waaronder ASP. PHP en ASP zijn server-side scripting languages waarmee je met databases of tekstbestanden kunt communiceren. Ook kun je hiermee gemakkelijk bestanden, en dus ook foto's, uploaden naar de server. Op het internet zijn een groot aantal gratis systemen voor dit soort zaken te vinden. Nadeel hiervan is dat je, zeker zonder kennis van PHP danwel ASP, vrijwel onmogelijk aanpassing kan maken in zulke systemen. Alleen daarom is het al aan te raden om een van beide talen onder de knie te krijgen. PHP draait op Apache, ASP draait op windows servers. Ikzelf gebruik nu www.mivida.nl als mijn persoonlijke site. Deze site draait op mijn eigen CMS, www.digital-oxygen.nl/forte. Dit is allemaal opgemaakt uit PHP en MySQL. Voordeel van het leren van PHP en MySQL is dat wanneer je bijvoorbeeld een systeem als het mijne zou downloaden en gebruiken, je zelf gemakkelijk dingen kunt aanpassen, fouten kan opsporen etc etc etc. Dus ja, het leren van PHP is nooit weg, en je kunt er mijn inziens beter eerder dan later mee beginnen...[/quote:d99170b310] Wou even zeggen dat PHP hier ook prima op IIS (windows) draait :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...