Ga naar inhoud

[sitecheck] www.NLiven.nl.tt


Aanbevolen berichten

Voor een PS/tut/webmaster site vind ik hem niet echt mooi... Sterker nog, hij is verschrikkelijk gedateerd. Was het een persoonlijke homepage geweest was het zeker ok [hij is ook niet echt heel lelijk], maar met de huidige opzet van de site schiet hij erg veel te kort. Komt nog bij dat we -wederom- weereens moeilijk moeten doen om de specs van de pics en de source te zien [niet veel moeite hoor, jij hebt meer moeite moeten doen om dat norightclick, no select en what not in de pages te zetten]. Zoals hier al zovaak is gezegd: het heeft 0 zin, en als 'designer' en tutschrijver ben je toch niet bang dat men je bron of de specs van je pics ziet...? Of ben je bang dat ze je plaatjes jatten? [heeft ook al geen zin, is geen moeite, en mocht nix anders lukken kan men nog altijd een screendump maken]
Link naar reactie
[quote:6ad8e24168="sybren"][quote:6ad8e24168="Peiky"]Off topic.. Waarom maakt men een floppy open? ik bedoel, wat doet men met het gewonnen schijfje? Mvrgrt.Peiky[/quote:6ad8e24168] Deze tutorial was voor dit: [url=http://home.zonnet.nl/nliven/photoshop/zonsondergang.htm]Zonsondergang fotograferen[/url][/quote:6ad8e24168]Leuk effect, ga ik ook es proberen. Ojah, over de site; Lees een keer www.handleidinghtml.nl door, en leer de basistructuur van elke site; Doctype head meta-tags body Je maakt je site met FP, gebruik een gewone text-editor met syntaxhighlighting; werkt een stuk prettiger. Gewoon beetje expirementeren. Voor een gevorderde op beeldbewerking zou de site er beter uit moetne zien.
Link naar reactie
[quote:1065cb36f4="BelgiumBoy_007"]Het menu link en de header zien er bijden zeer mooi en professioneel uit. Dit mis ik echter in de layout en inhoud. De layout is zeer simpel en de tekstopmaak ook. Lelijk zelfs (srry voor de harde uitdrukking). Ik zou het professioneler doen, zeker gezien het doel van je site ...[/quote:1065cb36f4] Wat versta jij onder 'professioneel' als ik vragen mag, en waarom denk je te vinden dat je zo'n woord als oordeel mag vellen?
Link naar reactie
[quote:56680c186b="Phrea"][quote:56680c186b="BelgiumBoy_007"]Het menu link en de header zien er bijden zeer mooi en professioneel uit. Dit mis ik echter in de layout en inhoud. De layout is zeer simpel en de tekstopmaak ook. Lelijk zelfs (srry voor de harde uitdrukking). Ik zou het professioneler doen, zeker gezien het doel van je site ...[/quote:56680c186b] Wat versta jij onder 'professioneel' als ik vragen mag, en waarom denk je te vinden dat je zo'n woord als oordeel mag vellen?[/quote:56680c186b]Met professioneel bedoel ik dat de look / layout van de site een geheel vormt. Een beter woord daarvoor zou ik niet weten :-?
Link naar reactie
het zwart van die background vierkant linksboven klopt niet met de achtergrond van de site, in Firefox zie ik helemaal geen achtergrond. Misschien zouden die hokjes wel leuk als achtergrond staan, wat je nu bij die buttons hebt, net zoals bij [url]http://www.casejunkies.com[/url] Verder zou ik het rood vervangen voor grijs, en ook voor de gewone links een leuke mousover maken.
Link naar reactie
[quote:26cebbb374] Ook heb ik een achtergrondje toegevoegd. [/quote:26cebbb374] Deze is rechts onder gepositioneerd, op zich niet erg maar bij een hoge resolutie ziet het er vreemd uit. En daarnaast loopt hij niet mooi over in het zwart. Je ziet erg duidelijk de randen. Over het vormen van een geheel van deze site ben ik het ook niet helemaal eens. Ik zie hier duidelijk een losse banner, een los menu en losse content. zie geen "verbindingen" tussen die onderdelen. De effecten van de banner, die dotted dingen zegmaar, vind mooi. Ik vind groen een coole kleur, maar een tikkeltje uit de mode. de rode links, zeker op de art galery pagina vind ik niet zo mooi passen bij de rest. Je site schreeuw echt: CONTRAST!!!!! Maar al met al, leuke site, en met aardige tutorials, waar ik zeker een hoop van kan leren.
Link naar reactie
[quote:0f44223901="bierk"]Over het vormen van een geheel van deze site ben ik het ook niet helemaal eens. Ik zie hier duidelijk een losse banner, een los menu en losse content. zie geen "verbindingen" tussen die onderdelen.[/quote:0f44223901]@Phrea Dat is nu wat ik bedoelde met "professioneel" :wink:
Link naar reactie
[quote:2246626ff2="Phrea"]Zijn post is niet echt positief hoor. Dat soort woorden gebruiken doet eik niemand echt snel. Dan moet je zo'n woord wel kunnen verantwoorden.[/quote:2246626ff2] In mijn ogen hoef je niet een profesional te zijn om het werk van een professial te [u:2246626ff2]proberen[/u:2246626ff2] te evenaren. Maar ik snap wat je bedoelt phrea.......
Link naar reactie
[size=9:a5c2dcc856][i:a5c2dcc856][b:a5c2dcc856]"professioneel"[/b:a5c2dcc856] Ha ha, grappig! Ik ben in een boek toevallig bij een hoofdstuk waarbij de betekenis van het woord "kwaliteit" als struikelblok wordt omschreven. Het moeilijke daarvan is dat je het los van "slechte kwaliteit" niet in waarde kan uitdrukken. Wil dit dan zeggen dat kwaliteit op zich dan geen waarde omschrijving zou zijn? Of bestaan er geen goede dingen zonder andere dingen voor "slecht" uit te maken? En wie schrijft de regel hiervoor? Met andere woorden... "professioneel" is ook maar een begrip. Alhoewel ik hier het gevoel bij krijg dat het van commerciele of consumerende waarde moet zijn wil het "professioneel" genoemd kunnen worden. Maar wie heeft daar dan de regel voor geschreven? Genoeg filosofisch gebabbel. Voor de liefhebber, het boek heet: Zen en de kunst van het motoronderhoud.[/i:a5c2dcc856][/size:a5c2dcc856] De site: Het is duidelijk dat je graag je enthousiasme over Photoshop wil delen. Niks mis mee. De site zelf is [i:a5c2dcc856]ok[/i:a5c2dcc856]. Tutorials kunnen origineler. Tekst opmaak in de tuts is ronduit lelijk. Ik zou gaan voor een andere opstelling met meer overzicht.. Voor de rest, meer jus in de opmaak aub. Moet lukken zonder al te veel extra kb's.. Succes! Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:4b1cd20bd0="J-P Le Conte"] De site: Het is duidelijk dat je graag je enthousiasme over Photoshop wil delen. Niks mis mee. De site zelf is [i:4b1cd20bd0]ok[/i:4b1cd20bd0]. Tutorials kunnen origineler. Tekst opmaak in de tuts is ronduit lelijk. Ik zou gaan voor een andere opstelling met meer overzicht.. Voor de rest, meer jus in de opmaak aub. Moet lukken zonder al te veel extra kb's.. Succes! Gr. J-P[/quote:4b1cd20bd0] Als je iemand kan vertrouwen als het over lay-out gaat dan is het J-P wel
Link naar reactie
Ha ha, dank je MichielPH! Ik denk dat wanneer je bekend bent met Photoshop, je toch wel wat mag laten zien. Op zich ziet het er allemaal wel leuk uit. Ik zou gewoon proberen zoveel mogelijk je eigen ding te doen en niet teveel terug vallen op standaard dingen. Op die manier win je alleen maar respect bij je bezoekers! Maar toch, originaliteit is niet altijd even makkelijk (mijn laatste sitecheck ;-) ) Toch is het de beste manier om voor je zelf de lat hoog te leggen :-) Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:c14a367a49="Phrea"][quote:c14a367a49="BelgiumBoy_007"]Het menu link en de header zien er [b:c14a367a49]bijden[/b:c14a367a49] zeer mooi en professioneel uit. Dit mis ik echter in de layout en inhoud. De layout is zeer simpel en de tekstopmaak ook. Lelijk zelfs (srry voor de harde uitdrukking). Ik zou het professioneler doen, zeker gezien het doel van je site ...[/quote:c14a367a49] Wat versta jij onder 'professioneel' als ik vragen mag, en waarom denk je te vinden dat je zo'n woord als oordeel mag vellen?[/quote:c14a367a49] En ik vraag me af wat hij met 'bijden' bedoelt. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...