Ga naar inhoud

[CSS] - Style="" ook voor a:hover?


Aanbevolen berichten

Je kan een style voor een link op drie manieren definiëren:[code:1:0203709378]a {font-size: 10px} <a href="...">...</a>[/code:1:0203709378][code:1:0203709378]a.special {font-size: 10px} <a class="special" href="...">...</a>[/code:1:0203709378][code:1:0203709378]<a style="font-size: 10px" href="...">...</a>[/code:1:0203709378] Dit werkt met a {...}, maar kan het ook voor a:hover {...}? Ik wil dus a {...} EN a:hover {...} definiëren maar in de <a> tag zelf, zonder <style></style> te gebruiken. Is dit mogelijk en indien ja, hoe?
Link naar reactie
Volgens [url=http://www.w3.org/TR/2002/WD-css-style-attr-20020515#examples]w3.org[/url] zou dit moeten werken: [code:1:cdfb60b7c3]<a href="http://www.w3.org/" style="{color: #900} :link {background: #ff0} :visited {background: #fff} :hover {outline: thin red solid} :active {background: #00f}">...</a>[/code:1:cdfb60b7c3] Wel proberen met een echte browser wimb
Link naar reactie
Doe het dan ook goed. [code:1:5d28d93ffc]/* css */ .andereLink {color: #900} .andereLink:link {background: #ff0} .andereLink:visited {background: #fff} .andereLink:hover {outline: thin red solid} .andereLink:active {background: #00f} [/code:1:5d28d93ffc] <a href="pagina.html" class="andereLink">klikken</a>
Link naar reactie
[quote:f1941a059d="[m]"]Doe het dan ook goed. [code:1:f1941a059d]/* css */ .andereLink {color: #900} .andereLink:link {background: #ff0} .andereLink:visited {background: #fff} .andereLink:hover {outline: thin red solid} .andereLink:active {background: #00f} [/code:1:f1941a059d] <a href="pagina.html" class="andereLink">klikken</a>[/quote:f1941a059d]Ik zoek een methode waarbij het allemaal in de <a> tag staat, die methode is dus niet goed (heb ik trouwens zelf al vermeld ...).
Link naar reactie
[quote:3a4cdf45e4="Johnny321"]Waarom gebruikt ge een inline style; daarmee loop je de kracht van CSS mis. Waarom inet gewoon een class aan de link toevoegen?? :-?[/quote:3a4cdf45e4]Het is de bedoeling dat een stuk HTML bovenop een bestaand stuk HTML wordt toegevoegd (om e-mails te kunnen beantwoorden). Er zou daar een link moeten bijgezet worden die een speciale look heeft eigen aan de links van de site maar ik wil vermijden dat de class die ik gebruik toevallig dezelfde class is als reeds aanwezig in het andere stuk HTML ... als je snapt wat ik bedoel :-? Ik heb het dan toch maar met een class gedaan omdat ik geen andere oplossing vond. Ik heb de class "dflmskuqfljmdklqmjfdklmqhlfkmjdklqsmfjdklqmjifdslmhqlfkdmsjqflskdmskqlmjsdklm" genoemd, het moet dan héél straf zijn als hij ook in het andere stuk HTML voorkomt :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...