Ga naar inhoud

[CSS] height en width instellen.


Aanbevolen berichten

[code:1:50ec425ed6] <div id="boven"> <p class="boven-titel">Welkom op de website van Blue_eyE</p> </div> [/code:1:50ec425ed6] [code:1:50ec425ed6] <div id="home"> <p class="home-titel">Dit is de homemade homepage van Blue_eyE</p><br /> [/code:1:50ec425ed6] Bovenstaande codes gebruik je als titel. Maar je moet geen 'p' gebruiken voor titels. Maak van je grootste titel (wekom op website...) een '<h1>' (header 1), dat het dus zo wordt; [code:1:50ec425ed6] <div id="boven"> <h1>Welkom op de website van Blue_eyE</h1> </div> [/code:1:50ec425ed6] Maak van die andere titel een '<h2>'. Das beter voor de structuur. Na een <p> moet je eigenlijk nooit een <br /> zetten. Dat betekent namelijk dat je extra ruimte wilt onder je <p>. Deze marge kan je ook in CSS zetten; [code:1:50ec425ed6] p { margin-top: 10px; margin-left: 10px; margin-bottom: 10px; margin-rigt: 10px; } [/code:1:50ec425ed6] Deze marges kun je allemaal instellen. Succes.
Link naar reactie
Okey ik ben volgens mij al een end op de goede weg maar ik heb nog een vraagje (ja weer een :P) Kun je als je site is opgebouwd uit <div> dingen (hoe heten die eigelijk) dan een van die <div> dingen scrolbaar maken en de rest neit want nu vind ik het een beetje irrietant en er niet uitzien: http://blue_eye.roelandonline.com/nieuw/index.php Kun je het niet in css instellen ofzo? naja iig bedankt B_E ps. ik heb deze site gemaakt nadat ik in mijn php boek wat zag over include En ik moet nog een groot deel van de code na lopen op fouten want het grootste deel is nog geen xhtml.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...