Ga naar inhoud

[CSS] height en width instellen.


Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Ik probeer mijn site zonder frame's te maken en xhtml compatible te maken. het lukt me allemaal wel een beetje maar nu probeer ik de hoogte en de breedte van <div> in te stellen in een extern css style blad. [url=http://blue_eye.roelandonline.com/div.php]website[/url] [url=http://blue_eye.roelandonline.com/style-div.css]css style blad[/url] Verder doe de achtergrond het ook niet goed als ik intern de css code's weg haal. Volgens mij zijn de code's goed die ik in mijn style blad heb gebruikt. Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe en hoe ik dat anders moet doen. B_E
Link naar reactie
haal alle tabellen d'r uit, en zover tot ja alleen dit krijgt: [code:1:ed914cea9b] <div class="object1"> <h1>Welkom op de website van Blue_eyE</h1> </div> [/code:1:ed914cea9b] etc. Haal ook alle inline style's dr uit. Nest alles in een container. oftwel dit:[code:1:ed914cea9b] <div id="container"> <div class="object1"> </div> Andere gedeeltes </div> [/code:1:ed914cea9b] Speel dan met 'top' en 'left' om de onderdelen te plaatsen.
Link naar reactie
hmmm ja maar k weet neit wat dat oplost ? Ik kan bij: <table border="1" cellspacing="5" cellpadding="0" style="width:810px; height:100px"> style="width:810px; niet in een extern style document plaatsen en ik kan het niet inline in een css script zetten dat tussen <head> en </head> staat. en verder snap ik ook niet waarom de achtergrond niet werkt als ik die alleen in het externe script zet. maar ik zal even laten zien wat er gebeurt als ik dat probeer ik zet hier zo even een link bij als ik het af heb. B_E [edit] [url=http://blue_eye.roelandonline.com/div2.php]voorbeeld[/url] [/edit]
Link naar reactie
hoogte en breedte opgeven doe je met 'heigt' resp. 'width'. Maar dat doe je toch al? ps. ojah, haal die tabellen goed weg zo moet et worden [code:1:df170c9a6f] <div class="object3"> <tr valign="middle" align="center"> <td> <h3>Dit is de homemade homepage van Blue_eyE</h3><br /> <h4>Lo ppl naja welcome op mijn site kijk ff wat rond ofzo je kan in de shoutbox of in het gastenboek zeggen wat je er van vind en zeggen wat jij vind dat er verbeterd kan worden <br /> Verder is er nog een topsite waar jij ook jou site aan kan toevoegen <br /> <br />Blue_eyE</h4> </td> </tr> </div> [/code:1:df170c9a6f] dit wordt: [code:1:df170c9a6f] <div class="object3"> <h3>Dit is de homemade homepage van Blue_eyE</h3><br /> <h4>Lo ppl naja welcome op mijn site kijk ff wat rond ofzo je kan in de shoutbox of in het gastenboek zeggen wat je er van vind en zeggen wat jij vind dat er verbeterd kan worden<br /> Verder is er nog een topsite waar jij ook jou site aan kan toevoegen<br /><br />Blue_eyE</h4> </div>[/code:1:df170c9a6f]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:66d55dcc03="boelieboelie"]Misschien dat de volgende link je ook wat verder kan helpen: http://bluerobot.com/web/layouts/layout1.html Simpel voorbeeld van een menu links en tekst in het midden.[/quote:66d55dcc03] dankje het heeft me inderdaad verder geholpen. het probleem lag aan de manier waarop het stylesheet werd toegevoegd. ik deed dat zo: [code:1:66d55dcc03]<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />[/code:1:66d55dcc03] op de site stond het zo: [code:1:66d55dcc03]<style type="text/css" media="all">@import "style-div.css";</style>[/code:1:66d55dcc03] en zo heb ik het dus nu ook gedaan werkt prima =D [url=http://blue_eye.roelandonline.com/div2.php]zie hier[/url] bedankt allemaal. Groeten B_E
Link naar reactie
Misschien bedoelt bierke het in HTML. Dan hoeft et volgens mij nog niet afgesloten te worden, terwijl dat in xhtml wel het geval is. Het kan zijn dat de niet afgesloten versie in een pagina die met een 'xhtml-strict' doctype is gedefineerd, niet werkt. Gebruik gewoon de eerste, de afgeslotene dus, die moet werken. Je had het dus goed. [edit] op je pagina zie ik dit in de broncode. [code:1:1e198d7f66] <div id="menu"> <center> [/code:1:1e198d7f66] De 'center' tag moet weg. Gebruik daarvoor dit in je '#menu' in je styleblad [code:1:1e198d7f66] #menu { text-align: center; blaat blaat rest etc; } [/code:1:1e198d7f66] Je hebt een hele zin als 'h4' gedefineerd. Dat moet niet. 'h4' is 'header 4' oftwel titel 4. Die hele zin is geen titel. Voor zinnen moet je de '<p>' tag gebruiken. '<br />' moet je dan bínnen een '<p>' tag gebruiken. Das volgens mij een inline element. Voor de rest een compliment, je bent goed bezig. :P
Link naar reactie
[quote:6747549b01="Johnny321"] Je hebt een hele zin als 'h4' gedefineerd. Dat moet niet. 'h4' is 'header 4' oftwel titel 4. Die hele zin is geen titel. Voor zinnen moet je de '<p>' tag gebruiken. '<br />' moet je dan bínnen een '<p>' tag gebruiken. Das volgens mij een inline element. Voor de rest een compliment, je bent goed bezig. :P[/quote:6747549b01] okey nog even een vraagje ik kan het zelf neit vinden maar kan een paragraaf ook een naam geven ? want dan zou ik het op kunnen nemen in css. Toch?! dan zou ik in het stylesheet kunnen zetten wat voor letter type er in die paragraaf gebruikt word... BvD B_E
Link naar reactie
Wat dacht je van:[code:1:9d45d3cec9]p{ font-family:arial,sans-serif; }[/code:1:9d45d3cec9]Misschien is het ook handig de [url=http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/]HTML specificatie[/url] is door te nemen om te kijken welke attributen een element mag hebben et cetera. (De elementen en attributen van XHTML zijn hetzelfde, hoewel je waarschijnlijk geen XHTML nodig hebt.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...