Ga naar inhoud

html: navigatiemenu hulp bij het navigeren van webpagina's


Aanbevolen berichten

http://users.pandora.be/peter_engelen/dropdownmenu.htm Hier heb ik een menubalkje gemaakt bij het menu-item projektbouw heb ik wat linkjes ingevoegd. Welke navigatie elementen raden jullie aan te gebruiken? Frames of die hele balk kopiëren naar die andere pagina's... Wat heel omslachtig is natuurlijk
Link naar reactie
[quote:40b46e08b1="Johnny321"]De navigatie moet je niet/nooit via JS doen. Als een gebruiker dan JS uit heeft staan, hoe moet hij dan door de site surfen? Als je een server-side oplossing gebruikt, heb je dat niet.[/quote:40b46e08b1] Niet/nooit...? Lees ik dat goed? Kan je je eens wat nader verklaren? Server-side oplossingen, kun je dat ook eens wat beter uitleggen in deze specifieke situatie...?
Link naar reactie
Yup, Als je een hele site, navigeert met een JS, en waar je zonder dat script niet kunt navigeren, is niet handig. Als de browser geen JS ondersteunt, of het is JS is uitgezet, dan kan de gebruiker dus niet over de site heen surfen. Dat is duz niet echt goed voor de toegankelijkheid voor de site. Als je een dynamisch navigatiemenu wilt hebben, gebruik dan CSS. Als de browser CSS slecht/niet ondersteund, dan ZIE je het navigatiemenu tenminste wel, wat bij JS lang niet altijd (zo niet nooi) het geval is. Over de server-side oplossing bedoelde ik hetgene dat TS wilde doen, 'frames of in elke pagina het navigatiemenu'. Dan lijkt me een server-side oplossing zoals PHP of ASP en consorten toch een betere oplossing.
Link naar reactie
[quote:8ad5e5f5fe] Als de browser geen JS ondersteunt, of het is JS is uitgezet, dan kan de gebruiker dus niet over de site heen surfen. Dat is duz niet echt goed voor de toegankelijkheid voor de site. [/quote:8ad5e5f5fe] Je zou de de links "home", "projectbouw", "vastgoed" en "spaarbank" ook klikbaar kunnen maken. Op deze manier kan de gebruiker (zonder javascript) de website wel bekijken, maar niet dezelfde "diepgang" kunnen bereiken als iemand die wel javascript heeft ingeschakeled. Het is deels ook de beslissing van de gebruiker om de overige items niet te kunnen bekijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...