Ga naar inhoud

CSS en hovers


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben weer eens langzaam bezig een simpele html site op te zetten (kan nog steeds niet overweg met een grafisch prog :p ). Nu doe ik sinds in CSS heb ondekt graag daarmee. Ik hoef vage dingen maar 1 keer in te stellen enz, lekker makkelijk. Nu wil ik alleen iets maar heb geen id hoe dat in CSS ofzo te gooien. Ik heb een menu, als de tekst daarin een link bevat moet hij gewoon hetzelfde blijven als gewone tekst. Dit kan ik nog wel in CSS doen. Maar op de main-pages wil ik dat niet. Nu kan ik wel meerdere CSS maken maar kan jet ook per style ofzo worden opgegeven? En dan nog iets, op de mainpages lijkt me een fade bij het hoveren wel leuk. Is dat mogelijk met CSS er netjes in te zetten zonder verder erna voor iedere link moeite te doen? Timo
Link naar reactie
Je eerste probleem is zo op te lossen:[code:1:b3c8f0e379] <div id="menu"> <ul> <li><a href="link.htm" title="link naar iets">Link</a></li> <li><a href="link.htm" title="link naar iets">Link</a></li> <li><a href="link.htm" title="link naar iets">Link</a></li> </ul> </div> [/code:1:b3c8f0e379] en in je CSS [code:1:b3c8f0e379] #menu a { text-decoration: none; font-size blaat blaat etc } [/code:1:b3c8f0e379] ipv van [code:1:b3c8f0e379]#menu a[/code:1:b3c8f0e379] kun je ook [code:1:b3c8f0e379]#menu li a[/code:1:b3c8f0e379] doen, dat is iets gespecificeerder, maar maakt op zich niets uit.
Link naar reactie
Okay, het werkt, maar nog niet 100% zoals ik dat graag wil. Het [code:1:88cfc23bc5]<ul>[/code:1:88cfc23bc5] zet de tabel verder van de rand af dan gewenst. Zonder dat werkte het ook noh wel. Maar ik snap alleen ff niet waarom het gebeurd. En dan [code:1:88cfc23bc5]<li>[/code:1:88cfc23bc5] en [code:1:88cfc23bc5]#menu li a[/code:1:88cfc23bc5] Als ik dat gebruik komt er voor me link een vage punt te staan. Doe ik het zonder gebeurd dit niet. Waarom doet hij dat? Timo
Link naar reactie
[quote:f9c8afbc20="tengelgeer"]Okay, het werkt, maar nog niet 100% zoals ik dat graag wil. Het [code:1:f9c8afbc20]<ul>[/code:1:f9c8afbc20] zet de tabel verder van de rand af dan gewenst. [/quote:f9c8afbc20]Zet in CSS[code:1:f9c8afbc20]ul { margin: 0px; padding: 0px; }[/code:1:f9c8afbc20][quote:f9c8afbc20="tengeleer"]Zonder dat werkte het ook noh wel. Maar ik snap alleen ff niet waarom het gebeurd. En dan [code:1:f9c8afbc20]<li>[/code:1:f9c8afbc20] en [code:1:f9c8afbc20]#menu li a[/code:1:f9c8afbc20] Als ik dat gebruik komt er voor me link een vage punt te staan. Doe ik het zonder gebeurd dit niet. Waarom doet hij dat? [/quote:f9c8afbc20][li] staat voor lijst, lijst wordt standaard voorafgegaan met een punt. Deze punt kun je weghalen door in je css [code:1:f9c8afbc20] #menu li { list-style-type: none; } [/code:1:f9c8afbc20] en eventueel kun je nog met de margin's spelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...