Ga naar inhoud

CSS hulp, hoe zit dat nu


Aanbevolen berichten

[code:1:893d985178]<p><font size="7" face="verdana">Kopje</font></p>[/code:1:893d985178][code:1:893d985178]<h1>Kopje</h1>[/code:1:893d985178]Vertel me wat duidelijker is. De opmaak die hierbij hoort (H1) kun je gemakkelijk in je style sheet opzoeken. (Ik begrijp trouwens ook niet waarom een buitenstaander de code gebruikt voor de website moet begrijpen als de site nooit anders wordt.)
Link naar reactie
Dit is vergelijkbaar. Met CLASSES creeer je als het ware "extra elementen" die HTML niet heeft. Daarom worden ze ook meestal met DIV en SPAN gebruikt of icm met andere elementen om subtiele verschillen aan te geven. Dus als iemand <div class="arial"> gebruikt is dat gewoon niet slim. (Denk trouwens ook aan user style sheets, die dat misschien willen overschrijven met 'trebuchet ms' om is wat te noemen.)
Link naar reactie
Dat vind ik een beetje doorslaand. De bron van deze discussie was het wel of niet gebruiken van de classesnaam 'blauw'. Ik vind dat als een site eenmaal gemaakt wordt, en als het de bedoeling niet is om de site noemenswaardig vaak te veranderen, deze classesnaam wel kunnnen. Het voorbeeld die je net gaf; 'class="arial"' vind (zelfs) ik wat ver gaan, want daar heb je dan geen enkele speling op. Er is maar een arial (okay, er is ook nog 'arial black' en 'arial narrow' etc, maar er met 'blauw' kun je wel iets meer. Maarja, ik vind dit eigenlijk een beetje zaadloze discussie, duz ik houd hier mee op. Hoop dat TS met z'n probleem wel geholpen is. Cheers
Link naar reactie
jammer, ik dat je wilt stoppen met de discussie. Ik vind het eerlijk gezegd wel een erg boeiende discussie (die ook nog eens op een volwassen manier wordt afgehandeld) Ik begrijp je volledig Johny. Wat Anne allemaal zegt gaat idd erg ver (en zal de topicstarter waarschijnlijk ook geen ene f#ck boeien) Maar, hij heeft wel gelijk in dit geval. Het is misschien een beetje mierenneuken en in dit geval onnodig. Maar toch...... boeiende materie allemaal :wink: [edit] En trouwens, een site is NOOIT af [/edit]
Link naar reactie
Ik vind dat Anne wel gelijk heeft. Hoewel het allemaal niets uitmaakt (maar dan ook echt niets), begrijp ik wel dat het onzinnig is om een class 'rood' te hebben, waarvan de text oppeens 'blauw' is, omdat het css-sheetje is aagepast. Wat Anne dus zegt, dat we blijven 'hangen' bij het oude van de font tag, is dus wel degelijk waar, en Johnny321 maakt dus wel degelijk een denk-fout. Hoewel geen ernstige, en met gevolgen die problemen gaan opleveren (voor een bezoeker van je site, wel teverstaan. Voor jezelf mogelijk wel). Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...