Ga naar inhoud

CSS en Netscape 4.79 (AAAAAAAAAH)


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een vraagje. Ik moet voor een bedrijf een stylesheet (niet door mijzelf gemaakt) editen zodat het geschikt is om te bekijken in Netscape 4.79. Dit omdat een groot gedeelte van hun doelgroep de website die ze hebben bekijkt in deze browser. Nu is mijn vraag. Bestaat er een site of een programma waar je css kan controleren op netscape 4.79. MAW zodat ik meteen kan zien welke elementen er wel en niet in kunnen. En hoe elementen aangepast zouden moeten worden. Ik ben al een klein tijdje bezig met stylesheets, maar dit is toch wel een opdracht waar ik ff niet zo snel weet hoe op te lossen. Ik heb wel begrepen dat in Netscape 4.79 geen procenten ed voor font-size ed gebruikt mag worden, maar pixels. Maar ik zou graag ook alle andere voorwaarden willen weten. Weet iemand zo'n site of programma? Alvast hartelijk dank. (Zelf niet kunnen vinden helaas!) Mochten er mensen willen weten over welke css het gaat! (niet dat jullie het moeten gaan verbeteren, want dat moet ik natuurlijk gewoon zelf doen en dat wil ik ook graag zelf doen ..) Hier even de css! [quote:27649dc46e] p { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #003366; } .content { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; color: #003366; } .location { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000080; } body { bgcolor:#E6EDF1; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #206083; } LI { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #003399; } A { color : #003399; background : transparent; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } A.contentlink { color : #003399; background : transparent; text-decoration : underline; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } A.link { color : #003399; background : transparent; text-decoration : underline; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .map { color : #000080; background : transparent; text-decoration : none; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .nav { color : #000080; background : transparent; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .navonder { color : #000080; background : transparent; text-decoration : underline; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .kop { color : #003366; background : transparent; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 80%; font-weight : bolder; } .zoek { color : #000080; background : transparent; text-decoration : none; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .zoek:hover { color : #000080; background : transparent; text-decoration : underline; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 70%; } .menu { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9.5px; font-weight: bold; color: #EEEEEE; } .menu:hover { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9.5px; font-weight: bold; color: #FFFFFF; } .hilite { background:#FFCC33; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000080; } input { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; } textarea { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; } [/quote:27649dc46e]
Link naar reactie
[quote:91da0092a4="[m]"]netscape 4.79? :D Wat, hebben ze alleen bezoekers uit de vorige eeuw? Zorg dat ze hun browsers upgraden (want als jij het niet zegt zullen ze het nooit doen), of ga met tabellen werken.[/quote:91da0092a4] En wat hebben tabellen met deze stylesheet te maken? Lekker nuttige opmerking. En hoe wil jij een complete doelgroep dwingen hun browsers te upgraden zonder ze daarbij weg te jagen? Even los van de vraag of de klant van de TS of TS zelf de verantwoordelijkheid heeft om die doelgroep "op te voeden".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...