Ga naar inhoud

[SITECHECK] Magic Carp Team


Aanbevolen berichten

Even heel snel gekeken, want ik moet zo naar me werk dus ik kijk de rest op de zaak wel. Maar ik kom op je homepagina, en wil ik serieus geintreseerd even je homepagina lezen om te kijken wat er staat. Wordt ik verschrikkelijk afgeleid met lezen door 1 of andere banaan wat staat te huppelen en te springen, door twee smileys en door een bewegende banner boven je verhaal. Dus wat er op je homepagina staat weet ik eigenlijk nog niet door al dat gespring.
Link naar reactie
Ik ben het met de twee andere reacties eens. Ik vind het niet zo mooi, ook de kleurencompinaties niet. Ik wil er nog even aan toevoegen dat de tekst soms minder leesbaar is door die achtergrond en dat is zeer vervelend. Ook vind ik het niet mooi dat als je op 'aas' klikt en dan op 'partickles' dat dat dan in een nieuw venster geopend wordt.
Link naar reactie
[quote:e8450c582e="Gigabit"]Ik ben het met de twee andere reacties eens. Ik vind het niet zo mooi, ook de kleurencompinaties niet. Ik wil er nog even aan toevoegen dat de tekst soms minder leesbaar is door die achtergrond en dat is zeer vervelend. Ook vind ik het niet mooi dat als je op 'aas' klikt en dan op 'partickles' dat dat dan in een nieuw venster geopend wordt.[/quote:e8450c582e] Nu weet ik tenminste waar aan te werken. Want als je het vraagt aan sommige mensen, dan klinkt het van: tis mooi of tis niet mooi. En zo weet ik niet waar aan te werken. Nog een klein vraagje: Een site maken met Dreamwaver 2004, is dit nuttig? Want ik ga er van uit dat niet iedereen beschikt over een breedband verbinding.
Link naar reactie
Volgens mij moet je de keuze voor een programma niet laten afhangen van of iemand een breedbandverbinding heeft of niet. In Dreamweaver kan je heel erg goed websites maken die zelfs met een 33k6 modem prima laden, en met een eenvoudige text-editor (bijv. notebad, [i:ac0a78ea74]back to basic[/i:ac0a78ea74]) kan je HTML-websites schrijven waar je wel een T1 voor nodig hebt. M.a.w.: gebruik gewoon het programma dat je zelf prettig vindt werken; als je specifiek schrijft voor modemgebruikers, zorg dan dat je website niet teveel ruimte inneemt, dus geen grote foto's etc.
Link naar reactie
De kritiek die je tot nu toe gehad hebt vind ik wel terecht. Misschien een tipje voor als je ooit nog een versie 2 van deze website gaat maken: Probeer eerst een schets te maken van hoe je je website wil vormgeven in een grafisch programma (photoshop, fireworks, paint enz enz) en bedenk dat je een website over en voor karpervissers wil maken. Dit mag ook uit het ontwerp blijken. Ik vind dat je aan het ontwerp van de site al een vermoeden zou mogen hebben over het onderwerp van de website. Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Link naar reactie
Ik ben het met iedereen hier eens. Het ziet er ook erg onproffesioneel uit eigenlijk. Mss moet je qua kleuren iets gebruiken wat dichter bij elkaar licht. Nu lijkt het of je een 16 kleuren palet hebt gebruikt. De menubalk kan ook 2× zo klein, meeste ruimte wordt niet gebruikt. en de achtergrond ziet er pixelig uit; alsof je het verkleint hebt met MS Paint.
Link naar reactie
Er kunnen inderdaad wel wat dingen ten goede veranderd worden aan deze site. Ik zou ook de grote achtergrond met die vishengel weghalen. Die is veel te dominant. Liever zou ik de (begin) pagina('s) eventueel met een kleiner foto'tje wat "opleuken". Verder zou ik het menu kleiner maken, andere (beter passende kleuren gebruiken) en een leuk logo in elkaar zetten. Gebruik verder constant hetzelfde lettetype, en houd de tekst ook in 1 kleur. Om mooie kleuren bij elkaar te sprokkelen voor je site, kun je hier eens kijken: http://www.pixy.cz/apps/barvy/index-en.html Je zult zien als je de kleuren beter op elkaar afstemt dat het veel mooier oogt! Let ook op het openen van de diverse pagina's: sommige openen buiten het frame in een nieuw venster. Succes! p.s. tevens zou ik de bewegende banaan e.d. eruit halen, dit voegt niets extra's toe aan je site.
Link naar reactie
[quote:1627bd3e1d="Phrea"]Ik heb eik maar 1 vraag [voordat ik begin met mijn opmerkingen]: voor wie is deze site bedoelt?[/quote:1627bd3e1d] Niet alleen voor zichzelf of familie, aangezien je ook foto's kan insturen van je eigen visvangsten. Als het alleen voor zichzelf en familie was bedoelt, nou al staan er dan 10 bananen te springen en dansen, dat moet hij dan zelf weten. Maar ik krijg door de mogelijkheid van het insturen van foto's, toch het idee dat het ook voor andere mensen bedoelt is.
Link naar reactie
[quote:38c43d745b="Phrea"]Ff wat slimmer jongens... Is het een visclub, of [ook] voor vrienden/familie, voor iedereen, etc, ik kan het er niet uit opmaken [of wil het bewust niet zien] Mijn commentaar hangt sterk af van de doelgroep... [eerder durf ik niet te posten][/quote:38c43d745b] De doelgroep is hoofdzakelijk karpervissers. (als dit U kan helpen :wink: )
Link naar reactie
[quote:732bd984e0="rataplantje"] Nu weet ik tenminste waar aan te werken. Want als je het vraagt aan sommige mensen, dan klinkt het van: tis mooi of tis niet mooi. En zo weet ik niet waar aan te werken. [/quote:732bd984e0] Kan je iets precieser zijn Phrea, zodat hij iets heb om te kunnen verbeteren.
Link naar reactie
Ik zou niet weten waar te beginnen. Java menu is totaal overbodig [het werkt niet eens!], de kleuren vloeken, de teksten zijn nauwelijks leesbaar [door de achtergrond], grafisch zit er werkelijk niets in, ik zie javascript wat op de zenuwen werkt [zie statusbalk], de bron is om van te huilen, etc. Zal niet de enige zijn die dit ziet. Mijn excuses voor mijn wellicht wat harde oordeel, wellicht heb je er veel tijd in gestoken, maar persoonlijk vind ik dit niets meer of minder dan een gruwel.
Link naar reactie
[quote:1dcf68f719="Phrea"]Ik zou niet weten waar te beginnen. Java menu is totaal overbodig [het werkt niet eens!], de kleuren vloeken, de teksten zijn nauwelijks leesbaar [door de achtergrond], grafisch zit er werkelijk niets in, ik zie javascript wat op de zenuwen werkt [zie statusbalk], de bron is om van te huilen, etc. Zal niet de enige zijn die dit ziet. Mijn excuses voor mijn wellicht wat harde oordeel, wellicht heb je er veel tijd in gestoken, maar persoonlijk vind ik dit niets meer of minder dan een gruwel.[/quote:1dcf68f719] Het is ook mijn eerste project(wat je dan ook project kan noemen.) ik kan ook maar uitvoeren wat onze voorzitter vraagt. Hij was voorstander voor die achtergrond, wat ik met tegenzin erop zette(want idd die tekst kun je niet goed lezen.) Enig voorstel qua lay-out en kleuren?
Link naar reactie
[quote:3e82569fc9="Phrea"]Ik zou niet weten waar te beginnen. Java menu is totaal overbodig [het werkt niet eens!], de kleuren vloeken, de teksten zijn nauwelijks leesbaar [door de achtergrond], grafisch zit er werkelijk niets in, ik zie javascript wat op de zenuwen werkt [zie statusbalk], de bron is om van te huilen, etc. Zal niet de enige zijn die dit ziet. Mijn excuses voor mijn wellicht wat harde oordeel, wellicht heb je er veel tijd in gestoken, maar persoonlijk vind ik dit niets meer of minder dan een gruwel.[/quote:3e82569fc9] Ik vind het inderdaad een hard oordeel Phrea. Ieder van ons heeft voor de eerste keer een website gemaakt, en ook die waren (naar alle waarschijnlijkheid) geen van allen perfect. In plaats van alles af te kraken zou je ook eens aan TS voor kunnen stellen hoe het dan [b:3e82569fc9]wel[/b:3e82569fc9] moet. Opmerkingen als "java-scripts die op de zenuwen werken", daar kan TS niet veel mee. Geef vervolgens globaal aan wat er fout zit in de bron. Geef verder aan wat er fout zit in het grafische gedeelte. Geef dan ook aan hoe het volgens jou wel moet. [quote:3e82569fc9="Phrea"]Ff wat slimmer jongens... Is het een visclub, of [ook] voor vrienden/familie, voor iedereen, etc, ik kan het er niet uit opmaken [of wil het bewust niet zien] Mijn commentaar hangt sterk af van de doelgroep... [eerder durf ik niet te posten][/quote:3e82569fc9] Hoeveel karpervissers zitten er in een gemiddelde familie? Bij mij geen een. Een karpervisser hoeft niet noodzakelijkerwijs lid te zijn van een visclub. Het zal dus inderdaad ook voor vrienden, sportvissers en hobbyisten zijn. Bovendien zit er ook een forum bij, iedereen kan daar reageren en topics plaatsen. De doelgroep is voor mij wel duidelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...