Ga naar inhoud

[sitecheck] annevankesteren.nl


Aanbevolen berichten

Graag testen met iets fatsoenlijks, Mozilla of Opera oid. Met Mozilla 1.7 heb je de beste resultaten (of een latest nightly van FireFox) behalen. In Internet Explorer [i:ab0a358f61]6.0[/i:ab0a358f61] is nog wel alle functionaliteit aanwezig, maar het percentage gebruikers lag simpelweg te laag om er compleet compatible mee te zijn. [url=http://annevankesteren.nl/]Leef je uit![/url] (Met dank aan frosto) ([url=http://limpid.nl/img/screen-shots/annevankesteren.nl-20040514.png]Vorige ontwerp, door mijzelf[/url])
Link naar reactie
Alhoewel ik niet tot de doelgroep behoor (ik gebruik de "gewone" Firefox en af en toe IE 6.0) heb ik toch even gekeken. Alles werkt zoals het moet en dat lag in de lijn der verwachting. De tekst is prettig en goed leesbaar. De jaren 50 stijl van deze site spreekt mij persoonlijk in het geheel niet aan, en ik vind de gekozen kleuren ronduit ongelukkig. Rood, roze en oranje passen naar mijn smaak niet bij elkaar, ook niet in menu knoppen. Het geeft het geheel iets amateuristisch. Het plaatje van de man is te grof gepixeld. Ook het tekstballonnetje met "CSS sucks" is (wederom in IE 6.0) verre van fraai afgewerkt. Het logo met je naam is niet goed leesbaar. Misschien heb je dat met opzet gedaan, om het "oud" te laten lijken, dat zou natuurlijk kunnen. Technisch zal het prima in orde zijn, daar ben ik van overtuigd. Maar het oog wil ook wat. Je vorige site vond ik veel en veel mooier! Succes!
Link naar reactie
Zoals gezegd in de startpost het werkt niet in Internet Explorer. Dat betekent niet dat de site onbruikbaar is, dat betekent dat Internet Explorer geen PNG ondersteund en dat daardoor de plaatjes er vreemd (en [i:b0f00a931d]pixelig[/i:b0f00a931d]) uitzien. mw22, het werkt wel, alleen heb ik nog niks speciaals met PRE gedaan, waardoor er een scrollbar ontstaat.
Link naar reactie
Je layout klopt in IE niet... [heeft ook weinig met png te maken] Bovendien had je in je beginpost wel duidelijk mogen maken dat het alleen maar om [alpha transparency?] png ging wat alleen in 'een fatsoenlijke' browser zou werken. Om ff eea duidelijk te maken: IE ondersteund png wel, heeft weinig met verpixeling te maken, mits het niet om alpha transparency [bijv] gaat. Dat ie verder niet veel png mogelijkheden support is heel wat anders [ik loop er ook regelmatig tegenaan, maar that's a whole other story]. Als je graag je kennis wilt verspreiden, hou dan vooral ook rekening met de masses, het is niet anders. Wie herinnerd zich nog het oh zo almachtige Google dat door studenten was ontworpen en tegendraads zou zijn... Niets is minder waar, nooit geweest en zal het nooit worden. Kennisverspreiding is imho een zeer belangrijk goed, dat met hand en tand verdedigd dient te worden, maar niet ten koste van toegankelijkheid, en zeker niet ten koste van de masses [hoe zeer je je ook tegen de massa wilt verzetten [pubers t/m twintigers imho]]. Wil je een standpunt maken? Prima, zorg dan dat _iedereen_ het kan lezen!
Link naar reactie
[quote:801ac1ed67="Anne"] mw22, het werkt wel, alleen heb ik nog niks speciaals met PRE gedaan, waardoor er een scrollbar ontstaat.[/quote:801ac1ed67] Hmm, ja is ook niet zo'n erg probleem. Maar ik vind de zoek-functie wel een beetje onduidelijk. Als ik zoek zonder iets in te vullen, gebeurt er 'niks'. Als ik met een willekeurig woord (bijv. test) zoek, krijg ik de resultaten te zien van dat zoekwoord, maar het was wel prettig geweest als dat nog even werd bevestigd (ala 'Gezocht op "test", zoveel resultaten gevonden'). Nu is dat een beetje onduidelijk. Als er niets wordt gevonden, dan gaat er ook nog iets mis met de layout, check maar.
Link naar reactie
mw22 bedankt. Het ligt met name aan de templates van WordPress. Ik zal wel even met Matt Mullenweg erover mailen of even kijken of Mark Wubben/wordpress support een oplossing weet. Is inderdaad niet echt wat je noemt usability, alhoewel de gemiddelde gebruiker van de site er prima mee overweg kan gaan...
Link naar reactie
Firefox (nightly) -> niks op aan te merken. Hier heb ik een link naar een een screenshot van je website in Konqueror (KDE browser). [url]http://home.nedlinux.nl/~timon/pics/anne.png[/url] Dit ziet er ook prima uit, op een paar pngplaatjes en bij de zoekbox overlapt hij iets (makkelijk te verhelpen). Wat heb je eigenlijk voor een png plaatjes gemaakt? Konqueror heeft namelijk normaal gesproken een perfecte ondersteuning voor png, maar deze pakt hij niet? Ideeën? edit: Wat MSIE6 betreft... gebruik gewoon de truck van [url]http://www.phoenity.com/newtedge/hide_css_ie/[/url] Deze verbergt de css volledig voor MSIE op tot versie 6. Ben je gelijk van het gezeur af :P
Link naar reactie
/me voelt zich verantwoordelijk voor hoe deze check is gaan lopen Heb het Anne ook al in een PM gezegd, en zal het en publique ook zeggen: mijn posts zijn geen trendsettende posts, slechts een individuele kijk op de dingen. Helaas zie ik dat vrijwel iedereen die trend toch is gaan volgen. Vraagje: Anne, *waarom* heb je gekozen voor de soort png instellingen die je gebruikt? Ik zie niet in waarom dat nodig is. Immers, het kan heel eenvoudig op een andere manier worden opgelost, zonder consessies te hoeven doen kwa output. In IE werkt de site overigens op meer punten niet, zo valt bijv een groot deel van de tekst weg achter de menubalk, da's wel jammer en dat kan iig worden verholpen, despite de png's.
Link naar reactie
[quote:541530815b="teacher"][color=red:541530815b]*teacher doet ook een duit in het zakje:[/color:541530815b] Topic opgeschoond van alle wel/geen IE discussies. [color=blue:541530815b][b:541530815b]ontopic please! Wat kan er beter? wat gaat er fout?[/b:541530815b][/color:541530815b][/quote:541530815b] Okay, bij deze mijn excuses over de discussie. Daarom hoop ik bij deze wat beter aan de discussie deel te kunnen nemen: Algemeen: nette site! Kleur is niet mijn smaak, maar het vloekt ook weer niet. Het logo/plaatje met je naam links bovenaan lijkt me een beetje slecht van kwaliteit; of is dat de bedoeling? Ik vind het persoonlijk een beetje kinderachtig om de tekst "A header should not be a link, stupid!" telkens in beeld te laten verschijnen. Wel leuk gedaan, maar onnodig. Verder heb ik eigenlijk weinig op te merken (o ja, bekenen met Firefox 0.8).
Link naar reactie
[quote:a4cc60447d="Phrea"]... zo valt bijv een groot deel van de tekst weg achter de menubalk, ...[/quote:a4cc60447d]Ik kan dit niet reproduceren in IE6 SP1. Heb je een screenshotje (ondanks dat het voor Anne in IE niet hoeft te werken)? Ik heb de site zelf getest in Opera 7.50 en hier werkt alles perfect op technische vlak. Van mij mogen de kleurverspringen in het menu (als je hovert) wel iets duidelijker. Dit is nauwelijks merkbaar. Voorts hou ik persoonlijk niet zo van links die niet op een link lijken. Ik vind dat een link altijd onderstreept dient te zijn (maar dit is mijn mening.) Die zoekknop is niet leesbaar in Opera (de tekst 'Find' dus). Mocht dit een bug in Opera zijn (nog niet verder onderzocht), laat mij het even weten, dan meld ik hem bij Opera, zodat het bij de volgende release is opgelost. De [url=http://annevankesteren.nl/archives/2004/02/firefox]Firefox-post[/url] bevat nog een onbekend teken (') in XML. -Rémy
Link naar reactie
Bug in Opera, de zoekknop wordt vervangen met een plaatje, maar Opera laat me de broders van het input[type=submit] knopje niet weghalen, waardoor het er heel "gefreakt" uitziet. Daarnaast lijkt Opera (7.5p3, ga later vandaag upgraden) geen 'border' te ondersteunen voor input[type=text] maar wel voor textarea.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...