Ga naar inhoud

[CSS] Missing pixels...


Aanbevolen berichten

Hoi, ik zit met het volgende probleem: Ik heb een div "website" aangemaakt met de volgende eigenschappen: [code:1:f7c69820b9] .website { width: 775px; height: 580px; position: relative; left: 50%; margin-left: -378px; } [/code:1:f7c69820b9] Binnen deze div zitten nog een aantal div's waaronder menu: [code:1:f7c69820b9] .menu { height: 20px; width: 775px; float: left; } [/code:1:f7c69820b9] In de menu div komen 6 plaatjes voor waarvan 5 met de afmeting 129 en 1 met 130 (samen dus 775px breed). Als ik nu met css de breedte op 775px instel van de menu div komt het laatste plaatje op de volgende regel terwijl de breedte van de menu div niet overschreden wordt. Als ik nu de menu div breedte op 778 instel werkt alles wel en lijnt het keurig uit? Er ontbreken (lijkt het op) 3px, als ik een plaatje 3px kleiner maak dan past het wel op een regel maar dan zie je op het einde aan de rechterkant dat alle plaatjes bij elkaar 3px te kort zijn. Het lijkt alsof er een padding-right is van 3px terwijl ik die niet opgeef. en nog een div pic: [code:1:f7c69820b9] .pic { width: 255px; height: 313px; float: left; border-left: 1px solid #000066; padding: 1px; background-color: #EFF3F8; } [/code:1:f7c69820b9] Hier een soortgelijk probleem: ik zet hier dynamisch een plaatje in met als afmeting: 255px breed en 309 lang. Als ik deze de lengte 313px opgeef verschuift mijn div 4px naar onder dus ook hier lijkt het alsof er een padding-bottom van 4px is die ik niet heb opgegeven. Ik zou bij god niet weten hoe dit kan of wat ik verkeerd doe ik heb alles nagerekend en het klopt maar als ik de goede maten opgeeft gebeuren er vage dingen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. bvd
Link naar reactie
Volgens het CSS Box Model wordt [i:78cd3e4fc1]padding[/i:78cd3e4fc1] en [i:78cd3e4fc1]border[/i:78cd3e4fc1] opgeteld bij [i:78cd3e4fc1]width[/i:78cd3e4fc1], waardoor de totale breedte van de divs breder uitvalt dan je waarschijnlijk bedoelde. Even rekening mee houden dus... - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...