Ga naar inhoud

accessible page design ?


Aanbevolen berichten

In Dreamweaver staat een aantal voorbeeld designs en daar is een de keuze mogelijk hetzelfde ontwerp in een accessible page design te maken of een gewoon page design. Maar wat is nou het verschil, wat is een accessible website ? Als ik het vertaal betekend het toegankelijke website, maarja das een website toch altijd ??? :-?
Link naar reactie
in het kort: met toegankelijk wordt bedoelt dat niet alleen de grote meerderheid ("gezonde" mensen, zonder handicaps, met internet explorer en windows op hun pc, bij een normale schermresolutie) je site kunnen bezoeken. bijvoorbeeld visueel gehandicapten, die voorlees programma's gebruiken om sites te bezoeken, of mensen met andere browsers / besturingssystemen. ook wordt een goed toegankelijke site vaak sneller en vooral beter in zoekmachines en dergelijke opgenomen. voorbeeld van iets heel ontoegankelijks: frames. probeer maar eens een subbpagina op een framessite toe te voegen aan je favorieten... (en geloof me, ik kan het weten, ik heb ook heel wat kritiek gehad hier op dit forum :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...