Ga naar inhoud

[Sitecheck] Spui uw kritiek!


Aanbevolen berichten

[quote:ec3f71e97c="Rainmaker"]Voor het doel is denk ik de pagina goed. Alleen niet werkelijke concurrentie voor site's als: startpagina.nl etc. (even een lullig dingetje, ik weet niet of het in het NL ook zo is maar net als bij aquarium--> aquaria moet het ook zijn forum --> fora[/quote:ec3f71e97c] dat is in nl ook zo, forum --> fora
Link naar reactie
[quote:5240d8af9c="Rainmaker"](even een lullig dingetje, ik weet niet of het in het NL ook zo is maar net als bij aquarium--> aquaria moet het ook zijn forum --> fora[/quote:5240d8af9c]Ik weet niet waar het vandaan komt, maar forums mag ook. Verder vind ik het overkomen alsof het zo'n zoeksite is, waar je op komt als je perongeluk een typo maakt in een url. Verder scrolde ik naar beneden, en vond het ongelovelijk saai... Misschien leuk als je bijvoorbeeld (als bij de pagina dochters) er 'tip' en 'nieuw' achter zet. Verder ga ik mee met de rest boven mij. Jochem
Link naar reactie
[quote:32c887c7aa="XBL"]Ik weet niet waar het vandaan komt, maar forums mag ook.[/quote:32c887c7aa]Forums is Engels, in het Nederlands is het echt fora. Probleem is alleen dat de meesten het alleen maar van Engelse pagina's kennen en het daarom ook in het Nederlands zo gebruiken, maar hier hoort het toch echt volgens de "museumregel". Fora, dus. - Bas
Link naar reactie
[quote:e44663e724="BasHamar"][quote:e44663e724="XBL"]Ik weet niet waar het vandaan komt, maar forums mag ook.[/quote:e44663e724]Forums is Engels, in het Nederlands is het echt fora. Probleem is alleen dat de meesten het alleen maar van Engelse pagina's kennen en het daarom ook in het Nederlands zo gebruiken, maar hier hoort het toch echt volgens de "museumregel". Fora, dus. - Bas[/quote:e44663e724]Niet waar. [url=http://www.woordenboek.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum]Link.[/url]: [quote:e44663e724="link"]fo·rum (het ~, fora/~s) 1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren 2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden 3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.[/quote:e44663e724] Mag dus beide. Zelfde geld voor museum: musea/museums. Jochem
Link naar reactie
[quote:60ec6179e0="link"]fo·rum (het ~, fora/~s) 1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren 2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden 3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz. Mag dus beide. Zelfde geld voor museum: musea/museums. Jochem[/quote:60ec6179e0] Ik vind deze [url=http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/164]link[/url] leuker, daar staat bv: Het Latijnse meervoud geldt nog steeds als het meest aanbevelenswaardige. Als je het Nederlandse meervoud op -s gebruikt, wek je bij velen de indruk niet erg goed op de hoogte te zijn van Latijnse meervoudsuitgangen. wimb
Link naar reactie
[quote:360bb670a5="WimB"]Ik vind deze [url=http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/164]link[/url] leuker, daar staat bv: Het Latijnse meervoud geldt nog steeds als het meest aanbevelenswaardige. Als je het Nederlandse meervoud op -s gebruikt, wek je bij velen de indruk niet erg goed op de hoogte te zijn van Latijnse meervoudsuitgangen. wimb[/quote:360bb670a5]Ik heb ook nooit gezegt dat -s beter is ofzo. Maar ik wilde alleen benadrukken dat met een s zeer zeker WEL goed is, en wat BasHamar beweerde niet waar is. Jochem
Link naar reactie
Ik weet dat het verleidelijk is om het woordenboek erbij te pakken om je gelijk te bewijzen, maar dat is helaas niet juist. De Van Dale bevat namelijk [i:0a8d0b604c]niet[/i:0a8d0b604c] alleen woorden die juist zijn, maar is een opsomming van alle woorden in de hedendaagse [i:0a8d0b604c]spreek[/i:0a8d0b604c]taal. Zo staan er ook de woorden [url=http://www.woordenboek.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=uittesten]uittesten[/url] en [url=http://www.woordenboek.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=overnieuw]overnieuw[/url] in, welke toch beide niet goed Nederlands zijn, maar een samentrekking van twee woorden (contaminatie). - Bas
Link naar reactie
Mijn vorige bericht was niet zozeer een reactie met als doel mijn standpunt te verdedigen danwel een algemene opmerking over een veel gemaakte fout. Tegen de link van Wim kan ik immers weinig beginnen, hoewel ik er nog steeds zo mijn twijfels bij heb. Persoonlijk vind ik het jammer dat de Nederlandse taal op deze manier "vervuild" wordt, wat m.i. het gevolg is van toegeven aan de mensen die het verkeerd doen. Zo heb ik ook ergens gelezen dat één of andere taaldeskundige ervoor pleitte om "groter als hij" goed te keuren omdat een overgroot deel van de bevolking het gebruikt. Nou vraag ik je... [b:ffe1b4f355]Edit:[/b:ffe1b4f355] [quote:ffe1b4f355="teacher"][color=blue:ffe1b4f355]ontopic?[/color:ffe1b4f355][/quote:ffe1b4f355]Sorry, had je reactie nog niet gezien... - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...