Ga naar inhoud

[Sitecheck] www.massagepraktijkdoorn.nl


Aanbevolen berichten

kleurgebruik vind ik aangenaam. informatie lijkt me goed doordacht en voor dit doel voldoende. jammer dat er geen emailformulier/-knop is opgenomen. bezwaar: omdat maar een deel van het venster wordt gebruikt valt de site wel op maar worden de letters relatief klein en moet je in elk schermpje gaan scrollen. dat valt uiteraard niet altijd te vermijden, maar daarom hoef je het nog niet op te zoeken....
Link naar reactie
even heel snel; - klopt het dat ik bij soorten massage een arrow.gif mis? - groen is een nette en natuurlijke kleur, maar de kop is slecht leesbaar en eea oogt wat "vaaltjes" nu. - er mag wel iets meer marge komen tussen de banner boven en de rode titel van de onderwerpen. Dit geld ook voor het menu en de tekst rechts daarvan. - Ik mis foto's. Het ziet er erg steriel uit nu. De basis opzet is niets mis mee imo, maar er moet nog wel wat aan gebeuren. enneh: [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.massagepraktijkdoorn.nl%2F]klik[/url] oei oei..
Link naar reactie
[quote:a5514b9682]jammer dat er geen emailformulier/-knop is opgenomen. [/quote:a5514b9682] Klopt. Expres niet gedaan omdat desbetreffende persoon niet echt vaardig is met e-mail. Dan kan je het ook maar beter niet benadrukken... :D [quote:a5514b9682]er mag wel iets meer marge komen tussen de banner boven en de rode titel van de onderwerpen. Dit geld ook voor het menu en de tekst rechts daarvan. [/quote:a5514b9682] Hoeveel marge [ nu links en boven : 10px ] zou jij aanhouden? [quote:a5514b9682]enneh: klik oei oei..[/quote:a5514b9682] :oops: Daar schrok ik ook nogal van; heb gelijk een mooie aanvulling op mijn 'to do'-lijstje... Bedankt voor de feedback; erg waardevol! :wink:
Link naar reactie
De lay-out en de structuur van de site is prettig; past goed bij het onderwerp imho. Maar het zou nog beter zijn als de structuur van de HTML met de structuur van de site in overeenstemming gebracht was (zie mijn opmerking verderop over 'semantisch correct HTML gebruik'). Ook de toegankelijkheid kan beter en er zijn inderdaad nog probleempjes in Mozilla. [quote:0216f24f5f="Ederveen"]Ziet er in Mozilla inderdaad niet uit ! :-? Weet jij waarom die pic's er niet uitkomen en waarom die marge vervalt? Kan het niet terugvinden...[/quote:0216f24f5f] Wat de marge betreft: [code:1:0216f24f5f]<body leftmargin=30 topmargin=30 marginwidth=0 marginheight=0>[/code:1:0216f24f5f] Deze margins horen eigenlijk thuis in de stylesheet, niet in de HTML. Het gaat immers om de opmaak, niet om de inhoud. Haal de margins er eens uit en vervang dit door een [i:0216f24f5f]padding: 30px[/i:0216f24f5f] declaratie voor de [i:0216f24f5f]content[/i:0216f24f5f] class in de stylesheet. (Ik heb de boel even héél snel bekeken; het is best mogelijk dat je nog meer moet bijtunen, want ik heb het niet met de volledige frameset getest). Ook is 30px padding een beetje aan de ruime kant; een pixeltje of 10 is denk ik wel genoeg. Verder maak je niet op semantisch correcte wijze gebruik van HTML. Voorbeeld: [code:1:0216f24f5f]<span class="titel">Klassieke Lichaamsmassage</span>[/code:1:0216f24f5f] hoort eigenlijk gewoon: [code:1:0216f24f5f]<h2>Klassieke Lichaamsmassage</h2>[/code:1:0216f24f5f] te zijn (waarbij ik <h1> in gedachten heb gereserveerd voor de titel-banner van je site). En de daarop volgende: [code:1:0216f24f5f]<h5>Achtergrond</h5>[/code:1:0216f24f5f] moet je dan uiteraard vervangen door: [code:1:0216f24f5f]<h3>Achtergrond</h3>[/code:1:0216f24f5f] want een level-5 header plaatsen na een level-2 header is vooral erg onlogisch. Een zoekmachine als Google vindt dat niet leuk, maar ook een blinde met een voice-browser zal het waarderen als je de HTML tags gebruikt zoals ze bedoeld zijn. Als de styling van <h2> je niet aanstaat moet je deze simpelweg aanpassen met CSS, niet vervangen door een semi-header-achtige <span> die er misschien wel [i:0216f24f5f]uitziet[/i:0216f24f5f] als een header, maar die zich niet [i:0216f24f5f]gedraagt[/i:0216f24f5f] als een header. Jij merkt dat niet, maar Google en die blinde met zijn voice-browser merken dat wel degelijk. En hetzelfde geldt voor de yup die de site met zijn PDA bekijkt, gebruik makend van een 'small screen stylesheet'. En dit: [code:1:0216f24f5f]<h5>Doel en effect van massage<br> </h5>[/code:1:0216f24f5f] is natuurlijk helemaal gruwelijk. ;) Scheiding van inhoud en styling is juist voor dit soort zaken heel eenvoudig via CSS te regelen. Het gaat in dit geval overduidelijk om headers, dus maak dan ook correct gebruik van de header tags en laat de vormgeving aan de stylesheet over. Ook ik zou de frames dumpen. Het lijkt leuk, frames, maar de nadelen zijn groot. Hou er verder rekening mee dat de site onbruikbaar is voor mensen die javascript uit hebben staan, omdat zij geen toegang tot het menu hebben. Dit beïnvloedt de toegankelijkheid in negatieve zin. Het is niet verstandig jezelf om voor dit soort essentiele functies afhankelijk te maken van technologieën als javascript of flash - zorg in elk geval voor alternatieve links waarmee de site ook zonder dit soort deze technieken toegankelijk blijft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...