Ga naar inhoud

Irritante bijwerkingen van borders


Aanbevolen berichten

Beste lui, sinds een paar dagen ben ik bezig met een website, alles mooi, alles machitg, alleen het menu werkt niet mee. PROBLEEM:> Als men over een Cell gaat, veranderd de kleur van de achtergrond en komt er een donkergrijze border omheen. [u:515d569c26]De border veranderd de hoogte van de Cell waardoor de Table groter wordt en alle Cells vergroot worden. Heel irritant als je effe erover heen muist, want de hele website flipt op en neer. Hoe kan ik zorgen dat de hoogte niet veranderd wordt?[/u:515d569c26] Hiers de script: ---------------------------------------------------------------------------- <td colspan="3" valign="top" bgcolor="#525252" onmouseover='this.style.backgroundColor="#666666"; this.style.border= "1px solid #333333"; this.style.cursor="hand" ' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#525252"; this.style.border= "0px solid #333333" '><font color="#FFFFFF" size="-1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Home</font></td> ----------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Thnx van je reply, maar hij doet het nog steeds niet goed. Ik heb mijn probleem nu online, misschien dat dat helpt voor diegene die het met eigen ogen :o willen zien: [url]http://members.lycos.nl/cheatsbase[/url] Als je dan met je muis over het menu gaat zie je mijn probleem. Het is trouwens just een try-out, lay kan er lelijk uitzien
Link naar reactie
Leer CSS Leer HTML oplossing: [code:1:2e20d54621] <TD onmouseover='this.style.backgroundColor="#666666"; this.style.border= "1px solid #333333"; this.style.cursor="hand" ' onmouseout='this.style.backgroundColor="#525252"; this.style.border= "0px solid #333333" ' vAlign=top bgColor=#525252 colSpan=3>[/code:1:2e20d54621] vervangen door: [code:1:2e20d54621] <TD onmouseover='this.style.backgroundColor="#666666"; this.style.border= "1px solid #333333"; this.style.cursor="hand" ' onmouseout='this.style.backgroundColor="#525252"; this.style.border= "1px solid #525252" ' vAlign=top bgColor=#525252 colSpan=3>[/code:1:2e20d54621]
Link naar reactie
[quote:ab9d0d6760="Qitebo"]By the way, voor Anne dan, cursor:hand bestaat wel.[/quote:ab9d0d6760]Wat Anne bedoelt is dat het niet voorkomt in de specificaties en daarmee dus een niet-standaard waarde is. Dit heeft weer tot gevolg dat sommige browsers het niet zullen implementeren en de browsers die dat wel doen zullen onderlinge verschillen vertonen. - Bas
Link naar reactie
:o Kee dan, ik denk dat de meeste mensen IE 6.0 hebben, voor de mensen die dat niet hebben, helaas :wink: Nog wat, over die oplossing van johny, als je er nu overheen gaat, flipt de pagina niet meer terug, de borderbreedte-hoogte blijf dus (onzichtbaar of niet), maar hoe krijg je bij het laden van de pagina alvast die breedte. Dus dat je er niet eerst overheen moet gaan zoals het nu is (check site)
Link naar reactie
Anne denkt dat 'cursor:pointer', wat correct is per CSS 2.1, beter is, werkt in IE 6.0 en in Mozilla, Safari, Opera. Daarnaast denkt hij ook nog dat je in dit geval die hele property niet nodig hebt als je een fatsoenlijk menuutje in elkaar zet zonder Javascript, omdat het in dit geval echt overbodige "luxe" is.
Link naar reactie
Heb je het uberhaupt wel getest? Het zijn equivalenten van elkaar, waarbij 'hand' IE-only is en 'pointer' cross-browser. Een 'property' is inderdaad een eigenschap. Een eigenschap die je kunt toekennen aan geselecteerde elementen (selectors). Bijvoorbeeld:[code:1:2d971e9a72]selector{ property:value; }[/code:1:2d971e9a72]En 'property:value' heet een 'declaration'. Een 'declaration-block' is alles tussen '{' en '}' en voor de '{' staat dus de selector. Zie ook: [url=http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html]CSS 2.1: 4 Syntax and basic data types[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...