Ga naar inhoud

[css] Layer probleem in Firefox


Aanbevolen berichten

Ik gebruik dit stukje dhtml/css in mijn nieuwe site: http://edit.mosymuis.nl/css_layer_probleem.html Maar ben er achter gekomen dat dit in Firefox maar half werkt. Mozilla 1.7a en IE6 laten de layer zien en de links zijn gewoon aan te klikken, maar dit laatste doet Firefox niet. Sterker nog, hij lijkt de complete layer te negeren. Wanneer ik er links onder plaats vallen die door de layer heen en worden wel geactiveerd, en de links [i:2279afcda3]in[/i:2279afcda3] de layer doen niets. Ik heb al ontelbare CSS variaties geprobeerd maar ik zie hier dus iets over het hoofd. Ik vind het zoieso al erg merkwaardig dat Mozilla en Mozilla Firefox kennelijk dus toch zo van elkaar verschillen, maar het is nog vreemder dat hij in IE dan wel correct werkt. Als iemand me het verlossende antwoord kan geven...? ;)
Link naar reactie
[quote:3215262c9d="teacher"]Ik gok de onclick die "over" de gewone links valt.[/quote:3215262c9d] Die onclick zat in de link, en viel er niet overheen. Als je de link weghaalt en de layer visible maakt is het probleem er ook nog steeds. Het heeft wél iets te maken met de omvattende layer, als die weg is is het probleem ook verholpen. Maar het punt is dus dat ik dat niet kan doen, omdat die layer (en dus de inhoud met de links) relatief gepositioneerd moet worden aan de "bla" link. Waar deze ook staat. Als iemand dus weet hoe ik die buitenste layer kan vervangen door iets anders, of die buitenste layer zo kan aanpassen dat hij geen invloed meer uitoefent op zijn inhoud, is diegene mijn held van de dag! :D
Link naar reactie
Ik denk dat FF problemen heeft met de manier waarop je nest. Allereerst kan je de [i:7a72352302]table[/i:7a72352302] hier heel makkelijk vervangen door [i:7a72352302]div[/i:7a72352302], maar dat lost het probleem niet op. Wat je verkeerd doet is een block level element (in dit geval [i:7a72352302]table[/i:7a72352302]) in een inline element (in dit geval [i:7a72352302]span[/i:7a72352302]) plaatsen, en dat kan gewoon niet. Je kan beter de [i:7a72352302]span[/i:7a72352302]s vervangen door [i:7a72352302]div[/i:7a72352302]s. Of het je probleem oplost weet ik echter niet zeker... - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de tips toegepast, de JS aanpassing veranderde niets maar dit is vast netter. Het weghalen van de table was idd ook nog geen oplossing, het vervangen van de span's door de div's wél. Echter, nu is de positionering weer foetsie, juist de reden van mijn keuze voor span's. Hoe los ik dit op? :wink: http://edit.mosymuis.nl/css_layer_probleem2.html
Link naar reactie
Hoewel ik jouw manier van positioneren niet helemaal snap moet het volgende als het goed is werken:[code:1:9c382f4894]div div{ position: relative; left: 500px; }[/code:1:9c382f4894]Ik denk wel dat het in de (nabije) toekomst problemen gaat geven als je meer elementen hebt en meer CSS, maar dat merk je tzt wel. - Bas
Link naar reactie
Nee, dan prik je hem dus vast op een gegeven punt op de pagina, hij moet ten alle tijden mee kunnen bewegen met het woord "bla". Dit ivm resoluties, verschillende browsers enz. In de site waar dit voor bedoeld is gebruik ik deze menu'tjes ook op drie verschillende plekken, ook al een reden dat ik ze niet vast kan zetten. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...