Ga naar inhoud

[sitecheck] denieuweboekerij.nl


Aanbevolen berichten

De eerste indruk is een beetje kaal. Vooral de index.php Mij lijkt de assortiment pagina meer geschikt als startpagina. Als ik op het logo klik komt er ook een beetje vreemde pagina zonder menu ed. kan alleen met de "back" button terug. Soms een te groot blauw vlak. volgens mij past die kleur niet zo goed bij de foto's - pas op, ik ben een beetje kleurenblind. Bij contact mis ik een kaartje. wimb
Link naar reactie
[quote:f86fc488ef="D'acide"][offtopic] en ook ik heb de sch#rfthekel aan deze so called creamy coffee. bweh, ik moet er niet aan denken dat ik 's morgens een kopje Senseo Crema moet drinken. Geef mij maar lekker Douwe egberts koffie.... lekkere koffie [/offtopic][/quote:f86fc488ef] [ook [i:f86fc488ef]offtopic[/i:f86fc488ef]] Een paar minder regels wit kan ook wel... En bovendien; Senseo koffie [b:f86fc488ef]IS[/b:f86fc488ef] van Douwe Egberts. [/ook [i:f86fc488ef]offtopic[/i:f86fc488ef]] En wat betreft de site: Wat je zou moeten verbeteren: de teksten "nieuws", "leestafel" en "bestellen" in de foto vallen (althans bij mij) [i:f86fc488ef]net[/i:f86fc488ef] niet helemaal boven de onderrand van een gemaximaliseerd scherm. Niet ernstig, maar wel slordig. Ook vind ik persoonlijk het verticaal plaatsen van de teksten "Over ons" en "links" niet echt mooi. Komt een beetje als geforceerd creatief op mij over. Verder een mooie site, goede kleuren.
Link naar reactie
Ik vraag me af wat Mrs. Birdlover en WimB bedoelen. De site is nog in testfase, dus is het logisch dat nog niet alles vlekkeloos werkt en dat de homepage nog niet moet verwijzen naar de subpagina's. Op de subpagina's verwijst link, het logo bovenaan, niet naar '/index.php' maar naar '/', maar wat is precies het probleem daarmee? (De knoppenbalk blijft namelijk altijd zichtbaar, behalve - nu, in testfase - als je op het logo klikt.) Of is het een browser specifiek probleem?
Link naar reactie
Ik heb gekeken met Mozilla Firefox en ik zal meteen even met IE.6 gaan kijken..... Edit: Heb ik dus net gedaan en ik zie alleen maar de beginpagina. Verder kom ik niet, want ik moet eerst een bestand gaan downloaden. :o Als ik bv met Mozilla de link spiritualiteit open, dan valt het horizontale menu helemaal weg. Ik moet dus met de Back-button terug komen om het menu te kunnen zien. Dat hoort niet zo. Ik kan niet controleren hoe het in IE werkt, want de site opent niet. (Ik heb de bestanden niet gedownload).
Link naar reactie
Erg raar. We hebben namelijk met Mozilla ontwikkeld. Even gedebugged voor Internet Explorer 5.0+ en alles werkt hier ook prima. Getest op meerdere verschillende systemen, veel verschillende browsers et cetera. Het was eigenlijk alleen nog even de vraag of we een paar dingen over het hoofd hadden gezien (daarnaast moet er nog wat inhoud gewijzigd/ingezet worden). Wellicht kun je iets meer details geven (browser, os versie, resolutie, internetverbinding). Wij hebben tot nu toe nergens iets van gemerkt. Klant ook niet. Ongeveer vanaf 5 verschillende locaties geprobeerd en overal ging het prima. Verbaasd me dus een beetje :-? (Misschien kun je ook nog even de exacte URI opgeven waar je het probleem hebt?)
Link naar reactie
[quote:e07dcf17e4="henkz"]Ziet mrs. birdlover niet over het hoofd dat het hier om links naar id's op dezelfde pagina's gaat en je dus gewoon naar boven moet scrollen om het menu weer te zien?[/quote:e07dcf17e4] Inderdaad..... het was me niet opgevallen dat ik terug moest scrollen....... Mijn excuses hiervoor. Wat betreft IE 6.0: Dit zie ik: [img:e07dcf17e4]http://www.avanhoorn24.freeler.nl/printscreen1.jpg[/img:e07dcf17e4] Ik kan niet op je site komen als ik de link in het bovenstaande topic aanklik. Verdere gegevens van mijn computer: Windows XP home edition, SP1, Pentium 4 (1,7 nogwat), IE 6.0 en Mozilla Firefox, Zone alarm, Kaspersky Anti Virus personal. Verbinding: ADSL light van Freeler (KPN) Resolutie: 1024x768 Misschien doe ik iets fout? :oops:
Link naar reactie
Ziet er mooi uit, en ik ondervind geen problemen in het bekijken (Firefox). De teksten op de foto's zijn nogal divers geplaatst (boven, beneden, verticaal, horizontaal, links uitgelijnd, rechts uitgelijnd) en dat maakt op mij een wat onrustige indruk. Ik zou daar meer eenheid in brengen en de teksten op de foto's allemaal op een zelfde manier plaatsen, bijvoorbeeld allemaal rechtsonder, rechts uitgelijnd. Of allemaal linksonder, links uitgelijnd (etc). Vind je dat te strak dan kun je het iets speelser maken met bijvoorbeeld een schreef-letter, of door te cursiveren, of op een andere (typografische) manier. Want zoals gezegd: de teksten steeds op een andere plek maakt het geheel wat onrustig. Op de pagina's waar je verder kunt kiezen (assortiment en leestafel) zou ik na elk paragraaf een link naar het begin van de pagina zetten, om te voorkomen dat sommige mensen de weg kwijt raken. Mooie site, succes ermee! René.
Link naar reactie
Aangezien het een nogal uitgebreide site is zou je kunnnen overwegen om er een "breadcrumb menu" en een sitemap in te zetten. En [i:0aabac35db]misschien wat mrnnkrg maar;[/i:0aabac35db] Dit neigt naar een stijlfout: [quote:0aabac35db]het Jodendom en andere wereldreligies. [/quote:0aabac35db] Jodendom is geen religie.
Link naar reactie
Nog even een toevoeging; als je met Opera de website bekijkt (laat ik het anders zeggen; als [i:a81647c3a9]ik[/i:a81647c3a9] met [i:a81647c3a9]mijn[/i:a81647c3a9] Opera 7.23 de site bekijk) beginnen de teksten naast de foto's pas halverwege op het scherm, en is er dus een blok blank tussen de balk en de eertse alinea. Bij IE zie ik dat niet.
Link naar reactie
Maarten, dat is bekend. Opera 7.5 heeft dat probleem gelukkig niet meer. ToBee, broodkruimeltjes gaan we overwegen (waarschijnlijk doen we dat wel), sitemap is het denk ik net iets te klein voor. (Edit, begin a.ub. niet over eerdere Opera's :) , die hebben allemaal gigantische problemen met 'float' de pre-7 versies dan)
Link naar reactie
[quote:6641df635d="Anne"]Maarten, dat is bekend. Opera 7.5 heeft dat probleem gelukkig niet meer. ToBee, broodkruimeltjes gaan we overwegen (waarschijnlijk doen we dat wel), sitemap is het denk ik net iets te klein voor.[/quote:6641df635d] Huh? Opera 7.5? Sinds wanneer is die er dan? Ik heb 2 weken geleden ge-update vanaf 7.21 en toen was 7.23 nog de nieuwste... ik ga meteen eens de website van Opera bezoeken!! Bedankt voor de reactie! [edit] Het kan aan mij liggen, maar de nieuwste versie die ik kan vinden is toch echt 7.23 :roll: [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...