Ga naar inhoud

icoontje in favorieten


Aanbevolen berichten

1. Zoek op google naar favicon....Zeker dat je wel wat vind.... 2. Kijk in de bron van websites die zo'n icoontje hebben.... 3. Ik kan je ook wel helpen: [code:1:c414088080]<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" />[/code:1:c414088080] 4. In IE wil dit wel eens problemen geven.... Nou....Zo kom je er wel uit denk ik
Link naar reactie
Naar eigen onderzoek en hier en daar wat gelezen te hebben blijkt dat alleen rel="shortcut icon" werkt in IE, rel="icon" is inderdaad leuker, maar dat werkt niet. IE ondersteund alleen maar 16*16 .ico plaatjes, welke inderdaad het content-type image/x-icon hebben (is niet gestandaardiseerd, vandaar de prefix). Andere browsers ondersteunen ook hogere resoluties, als ik het me goed herinner kun je op de Mac tot 128*128 gaan, Windows zit daaronder met 64*64 (beide formaten heb ik overigens niet getest). Wat sowieso werkt zijn PNG bestanden van 32*32, welke meestal het best eruitzien, maar niet werken in IE. Wellicht, ook nooit getest, kun je eerst eentje voor IE doen en vervolgens nog een LINK element plaatsen met rel="icon" voor wat betere browsers met een mooier plaatje.
Link naar reactie
[quote:b686aa7504="Johnny321"]mm, klink leuk. Wordt tijd dat IE een keer met een indrukwekkende inhaalslag komt qua CSS en (oa. PNG ondersteuning). Dan ziet de andere helft van de mensheid ook direct hoe een site er uit hóórt te zien, en niet belemmert worden door slechte browsers zoals IE[/quote:b686aa7504]Tja, ze updaten pas dat ding als er een nwe versie van windows uitkomt, behalve de securityupdates dan. IE nummertje 6 is ook alweer 3 jaartjes oud, vergeet dat niet!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...