Ga naar inhoud

[CSS] tabellen een kleur geven of juist niet


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een website te maken met CSS. Het voorbeeld is hier te vinden: http://217.120.106.102/test De site is ingedeeld in 5 tabellen, getekent met DW, eigenlijk wil ik dat niet maar weet niets anders. Ik wil namelijk alleen links en rechts een vlak hebben waarin ik links kan plaatsen Nu is het zo dat of alle cellen een kleur hebben, of allemaal niet. Ik wil enkel de tabel gemarkeerd met '3' en '4' een kleur geven, kan dat? Ik dacht eigenlijk dat je tabellen ook automatisch op kan laten maken met CSS, zodat het vlak wat als achtergrond fungeert in het menu precies de benodigde lengte en breedte heeft. :)
Link naar reactie
Ik zie trouwens helemaal niets, alleen maar zwart-wit achtergrond (opera 7.23) [code:1:df3d24e3b3] #tr{ margin:10px 0; padding:5px; color:black; background:#669966; border:1 } #tabellen #koppen { font:22px "trebuchet ms", verdana, arial color: #006600; } [/code:1:df3d24e3b3] Wat doet die #tabellen daar? Doe maar weg
Link naar reactie
Nu heb je er een descendent selector van gemaakt (je code nog steeds niet bekeken, alleen wat hier gequote is), want:[code:1:186ccf97ee]#tabellen #koppen{ }[/code:1:186ccf97ee]Is exact hetzelfde als:[code:1:186ccf97ee]#tabellen #koppen{}[/code:1:186ccf97ee]Wat ongetwijfeld nooit matched in jouw geval.
Link naar reactie
Nou, als ja dat daar uit kunt halen dan wel ja.... iig, ik moet volgens mij enkele tabel specificaties in mijn css zetten, ik denk dan aan td1 en td2? waarin dan de details zitten. Deze dmv een div aan de site plakken. Wat ik nu niet snap is hoe hij weet waar precies de tabel moet komen, want ik hoef er verder geen te tekenen dacht ik. :-? :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...