Ga naar inhoud

frame naabootsen in CSS


Aanbevolen berichten

Na een eerdere vraag wil ik nu een website maken met CSS. Ik ben al een beetje bekend met CSS dus dat scheeld, maar ik vraag me nog iets af. Ik wil met CSS een frames pagina naabootsen dat bestaat uit een nav- een top- en een main-"frame" (div dus). Ik wil dat de top- en nav-"frames" vast in beeld blijven staan en dat het main frame de grootte aanneemt van het browser venster en zonodig een scrollbalk weergeeft. Dus zoals ik al zij net zoals bij frames. Nou heb ik op internet al wat gezocht hierover, er is ook wel een oplossing voor maar die werkt niet met IE lager dan 6. Dus is mijn vraag is er niet toch een mogelijkheid die compatible is met ook oudere versies van IE en met Netscape ?
Link naar reactie
Da's allemaal mogelijk, de vraag is echter; ga je de content van je main dynamisch wisselen of gebruik je telkens een nieuwe pagina? In het eerste geval moet je client of serverside scripting technieken gebruiken. Met als grote voorkeur de serverside. In het tweede geval moet je een template aanmaken en zorgen dat de CSS gecashed wordt. Dus eventuele menutjes met rollover effecten e.d. liefst in externe CSS (snel) en in het geval van Javascript, (iets langzamer) dus ook extern plaatsen. In de sectie "Best practices" staat het één en ander over "Fluide design" Daarin worden ook workarounds gegeven om crossbrowser en cross version compatible te zijn.
Link naar reactie
[quote:38efc8bf99=".:ToBee:."]Da's allemaal mogelijk, de vraag is echter; ga je de content van je main dynamisch wisselen of gebruik je telkens een nieuwe pagina? In het eerste geval moet je client of serverside scripting technieken gebruiken. Met als grote voorkeur de serverside. In het tweede geval moet je een template aanmaken en zorgen dat de CSS gecashed wordt. Dus eventuele menutjes met rollover effecten e.d. liefst in externe CSS (snel) en in het geval van Javascript, (iets langzamer) dus ook extern plaatsen. In de sectie "Best practices" staat het één en ander over "Fluide design" Daarin worden ook workarounds gegeven om crossbrowser en cross version compatible te zijn.[/quote:38efc8bf99] Mij was eigenlijk alleen het tweede geval bekend, het eerste geval niet. Welk geval is het snelste ? En ik het geen id hoe ik het eerste geval zou moeten uitvoeren. [quote:38efc8bf99]die scrollbalken kun je doen m.b.v. overflow: scroll[/quote:38efc8bf99] Jep dat was me al gelukt, alleen de pagina moet er hetzelfde uitzien als een frame page en met meerdere resoluties te bekijken zijn terwijl de top en nav vast staan en de main met de grootte van het browservenster meevarieerd.
Link naar reactie
http://limpid.nl/lab/css/fixed/ En kijk is naar http://php.net/ voor een server-side script taal. Maar een gewone pagina maken kan ook hoor. In laadtijd maakt het niks uit in ieder geval en in onderhoud ook niet zoveel, aangezien het waarschijnlijk niet om een enorme site zal gaan en je (goed) gebruik gaat maken van CSS!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...