Ga naar inhoud

zogenaamde active desktop


Aanbevolen berichten

hey, ik heb dus een active desktop, neem aan dat jullie weten wat het is maar ik leg het toch even uit voor de zekerheid, das dus gewoon een html pagina die je gebruikt als achtergrond @ bureaublad. nu heb ik een probleem, ik heb daar dus allemaal links opstaan zodat ik van die irritante icoontjes af ben, maar nu werken alle links naar mappen of schijven perfect, alleen de links naar bestanden niet, want dan vraagt hij of ik het bestand wil openen of opslaan... kan ik hiervoor iets veranderen bij instellingen of moet er iets aangepast worden in de code? ben nog redelijk noob met deze dingen ben nu beetje aan het proberen, maar als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik met een link gewoon meteen een bestand kan openen zonder verdere vragen (van windows) zou dat heel fijn zijn :)
Link naar reactie
1 - de bestandsextensie is dus meestal .exe, aangezien het applicaties zijn. 2 - hoe bedoelt u in een nieuw venster openen? ik heb dus gewoon een html page als achtergrond, als ik op een link klik vraagt hij: opslaan of openen, dat is wat ik dus weg wil krijgen... hij moet m gewoon vanzelf meteen openen als ik op die link klik, dat moet toch zeker wel te realiseren zijn? :)
Link naar reactie
Een exe bestand openen is "to execute" of te wel starten ik ging er even vanuit dat je ze alleen wilde laten zien in een soort mappen structuur. Jij wilt de tekst link dus als vervanger van het icoon een toepassing laten starten. [aha] misschien moet je het zoeken in de verwijzing. Normaal staan op de desktop alleen snelkoppelingen, als je de link ofwel als snelkoppeling invoegt ofwel als rechtstreekse link naar het exe file in de toepassingsmap gaat het dan wel goed?
Link naar reactie
U is niet nodig hoor! Euh ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik neem aan dat je een html document hebt gemaakt die je gebruikt als desktop. Als je dat bestand opent in kladblok door het even op te slaan als txt bestand kun je de code zien en evt. wijzigingen aanbrengen in de locatie van de links. sla het daarna weer onder de bestaande naam op als html bestand en zie of het werkt. Nogmaals ik weet niet OF het wel mogelijk is, de desktop van Windows is natuurlijk totaal iets anders dan een eenvoudig html bestand. en even de bron weergeven van een Windows OS is helaas niet mogelijk...
Link naar reactie
jah goed ik snap wel hoe ik de code kan zien enzo, maar wat moet ik veranderen? want de locatie van de bestanden staan goed, maar er moet iets veranderd worden zodat hij meteen opent en niet vraagt voor opslaan oid, en hoe dit moet/wat ik moet invoeren weet ik dus niet... das juist het probleem :(
Link naar reactie
goed ik heb nog even gekeken maar het blijkt dus zoals al eerder gesugereerd niet mogelijk te zijn. Je kunt via mapeigenschappen wel van een hoop afzonderlijke bestandstypen instellen of er een bevestiging moet komen voor openen of opslaan maar bij executables is dit dus niet mogelijk! En om in de actieve desktop te linken naar een exe moet je de link naar de snelkoppeling maken en dan krijg je inderdaad zo'n bevestiging. Direct linken naar toepassing.exe werkt niet (de link gaat dus naar toepassing.lnk) De laatste optie is wellicht dat je eens bij die vriend te rade gaan en vragen hoe hij het heeft opgelost. [volgens mij ist inmiddels een Windows os topic geworden :wink: ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...