Ga naar inhoud

css page design, duurt laden niet lang ?


Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende stukken gelezen over het maken van een site met frames of CSS. Daar kwam uit dat CSS beter is, want de site in o.a. beter te vinden in zoekmachines en je hebt geen gezeur dat er naar één pagina wordt gelinkt en de frameset er niet omheen komt. Maar nog een vraagje, als je een CSS site maakt en via een nav-menu kiest een bezoeker een andere pagina van de site, dan wordt deze bij een frames pagina gewoon in het 'main frame' geladen, maar bij CSS (als ik het goed begrijp) wordt de hele pagina opnieuw geladen, maar met dat de main div die veranderd is. Wordt de site daardoor niet langzamer ?
Link naar reactie
Als je externe stylesheets gebruikt worden deze in de cache van je browser opgeslagen. Het verschil tussen frames en normale pagina's zit em in het aantal pagina's. Bij frames: Je hebt de frameset-pagina en dan (afhankelijk van het aantal frames) een stuk of 3 andere pagina's Dat betekent dus 4 tot 5 GET requests naar de server voor alleen het html. Bij normale pagina's: Er is maar 1 pagina dus maar 1 GET request, en je hebt je stylesheet, maar die is voor elke pagina hetzelfde en wordt gecached dus hoef je die in totaal maar 1 keer te laden. Het lijkt me dus wel duidelijk dat frames-pagina's trager zijn dan losse pagina's.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...